//
کدخبر: ۲۷۲۴۰۱ //

لاری: در صورت تولید واکسن کرونا در سایر کشورها دسترسی به آن پیگیری خواهد شد

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌‌که دسترسی به واکسن کرونا در صورت تولید در سایر کشورها نیز پیگیری خواهد شد، گفت: تست‌های حیوانی واکسن کرونا در کشور ما انجام شده است.

لاری: در صورت تولید واکسن کرونا در سایر کشورها دسترسی به آن پیگیری خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سیما سادات لاری با بیان این‌‌که در حال حاضر هیچ واکسنی برای بیماری کووید 19 در جهان ساخته نشده است؛ گفت: همه کشورهایی که توانایی انجام این کار را دارند در حال تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند. در کشور ما نیز این تلاش‌ها در حال انجام است و تست‌های حیوانی این واکسن نیز انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم با تلاش محققان و دانشمندان کشورمان، بتوانیم این واکسن را در کشور تولید کنیم. البته دسترسی به واکسن در صورت تولید در سایر کشورها نیز پیگیری خواهد شد. مقابله با این ویروس یک اقدام جهانی و بین المللی است و همه جهان در حال مبارزه با این ویروس هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تدابیر وزارت بهداشت برای همزمانی آنفلوانزا و کرونا در فصل پاییز چیست، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های وزارت بهداشت احتمال همزمانی ویروس آنفلوآنزا و کرونا در فصل پاییز و زمستان است. در حال حاضر سازمان غذا و دارو در این زمینه مأموریت دارد. در هفته‌‌های گذشته جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد که یک میلیون ویال واکسن آنفلوانزا وارد می‌شود. امیدواریم با تلاش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود و اطلاع‌‌رسانی موثر رسانه‌ها در کنار وزارت بهداشت، بتوانیم این موضوع را به خوبی مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و فاصله گذاری فیزیکی همواره باید مد نظر باشد و بحث آنفلوآنزا نیز مشمول رعایت این موارد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۴۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان