//
کدخبر: ۲۶۸۹۲۴ //

آزمایش ۳ دارو برای درمان کووید۱۹ متوقف شد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده آزمایش ۳ داروی هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر و ریتوناویر برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان را متوقف کرده است.

آزمایش ۳ دارو برای درمان کووید۱۹ متوقف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سی ان بی سی، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد آزمایش داروهای هیدروکسی کلروکین، لویپناویر و ریتوناویر را برای بهبود بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان ها متوقف کرده است. طبق بیانیه این سازمان نتایج آزمایش ها نشان داده داروهای مذکور تاثیر اندکی در کاهش مرگ و میر  بیماران مبتلا به کووید۱۹ دارند یا اصلا تاثیری ندارند.

این درحالی است که سازمان جهانی بهداشت داروهای لوپیناویر- ریتوناویر  را در آزمایشی با شرکت چند هزار نفر به کاربرد. همچنین یک تحقیق جداگانه در انگلیس نیز تاثیرگذاری این ۲ دارو را برای درمان کووید۱۹ بررسی کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: توصیه کمیته بین المللی «آزمون همبستگی» درباره توقف آزمایش داروهای هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر  و ریتوناویر را تایید کردیم. داروهای مذکور در ترکیبات مختلف از جمله در ترکیب با اینترفرون آزمایش شدند. در این آزمایش ها بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار حضور داشتند.

سازمان جهانی بهداشت در آزمایشی  ۵ شاخه ای تاثیرگذاری داروی رمدسیویر، هیدروکسیل کلروکین، لوپیناویر- ریتوناویر را روی بیماران بررسی کرد.

هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماری هایی مانند آرتروز کاربرد دارد. سال گذشته هنگامیکه چند تحقیق کوچک از تاثیرگذاری این دارو بر درمان کووید۱۹ خبر داد، جنجال زیادی ایجاد شد.

البته آزمایش های سازمان ملل درباره هیدروکسی کلروکین و لوپیناویر-ریتوناویر فقط روی بیماران بیمارستانی متوقف می شود و تست آن روی بیماران غیر بیمارستانی یا به عنوان درمانی برای جلوگیری از بیماران قبل و پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا متوقف نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان