//
کدخبر: ۲۶۶۵۳۱ //

صرفه‌جویی ۲۰ میلیون دلاری ارزی با راه‌اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انسولین قلمی در ردیف داروهایی با بیشترین ارزبری قرار دارد، گفت: با راه‌اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور سالانه ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی خواهیم داشت

صرفه‌جویی ۲۰ میلیون دلاری ارزی با راه‌اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا شانه ساز در حاشیه رونمایی از اولین خط تولید قلم‌های تزریقی انسولین گلارژین، اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای بیمار دیابتی و کشور است، چرا که با تولید انسولین قلمی در کشور هم از لحاظ تامین انسولین مورد نیاز بیماران و هم از لحاظ صرفه جویی ارزی اتفاق بزرگی رخ داده‌است.

وی افزود: با افتتاح این پروژه سالانه از خروج 20 میلیون دلار از کشور جلوگیری می‌شود.

 معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیماری دیابت یک بیماری پیش‌رونده است و هر روز بر تعداد این بیماران اضافه می‌شود، عنوان کرد: این در حالی است که در ایام تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم و بیماران کشورمان، تامین انسولین مورد نیاز کشور واقعاً با مشکلات جدی مواجه هستیم.

شانه‌ساز ادامه داد: یک ماه است انسولین‌های قلمی تولید داخل وارد بازار شده و مورد استقبال بیماران و پزشکان قرار گرفته است. با پروژه‌ای که امروز کلید خورد سد تولید انسولین قلمی شکسته شده و امیدواریم در کنار شرکت پویش دارو، شرکت‌های جدیدی که برنامه تولید انسولین قلمی را دارند، یکی پس از دیگری وارد مدار تولید شوند.

شانه‌ساز تصریح کرد: فراورده‌های انسولین در کنار پلاسما و فرآورده‌های خونی در کشور بیشترین ارزبری را دارند. برنامه داریم که تمام این اقلام را بتوانیم در داخل از داخل کشور تولید کنیم و علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و خودکفایی کشور، وابستگی کشور را به واردات کمتر کنیم تا دشمنانمان در شرایط تحریم نتوانند مردم را مورد اهداف خود قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان