//
کدخبر: ۲۵۶۰۲۲ //
علیرضا جانبخش متخصص عفونی :

نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کرونا هیچ مبنا و اساس علمی ندارد

دکتر علیرضا جانبخش متخصص عفونی و مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت: تاثیر نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کرونا هیچ مبنا و اساس علمی ندارد

  نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کرونا هیچ مبنا و اساس علمی ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علیرضا جانبخش اظهار داشت : برخی عنوان می کنند که بدن جهت مبارزه بهتر با کرونا بهتر است کم آب باشد تا از انتشار بیشتر ویروس در بدن پیشگیری شود و برخی در مقابل معتقدند بدن باید پر آب باشد تا ویروس را به سمت معده برده و مانع انتشار آن در بدن شود که هر دوی این نظرها صحبت‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی است.

وی افزود: توصیه ما در این روزها نوشیدن آب به میزان همیشگی و در حد نوشیدن هشت لیوان در روز است و نیازی نیست افراد ساعت به ساعت آب بنوشند.

مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشکده پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در خصوص بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران دارای علائم مشابه آنفلوآنزا توصیه می‌شود مصرف مایعات بیشتر شده و این مایعات عمدتا به صورت گرم مصرف شود.

دکتر جانبخش اظهار داشت:این روزها شاهد استفاده از برخی داروهای گیاهی، استفاده خودسرانه از برخی داروها و بخور برخی گیاهان در خانه ها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا هستیم که هیچ یک سند علمی ندارند .

وی گفت: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و نیز خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه و حفظ فاصله مناسب با افراد دیگر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان