//
کدخبر: ۲۵۵۵۳ //
بحرالعلوم خبر داد:

تکریم چهره‌های قرآنی کشور در وزارت بهداشت

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از تکریم چهره‌های قرآنی کشور در این وزارت‌خانه طی سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش فرتاک نیوز، محمد مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در نشست پایانی همایش کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی  با اشاره به بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت اظهار کرد: پس از پایان جشنواره بیست‌ودوم که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، در صدد هستیم با تشکیل جلسه‌ای با حضور کارشناسان نقاط ضعف و قوت جشنواره را بررسی و برای حضور هر چه بهتر در جشنواره بیست و سوم قرآن و عترت آماده شویم.

بحرالعلوم با بیان اینکه درصدد هستیم در افتتاحیه جشنواره بیست و دوم در شیراز از برترین‌های جشنواره سال گذشته قدردانی کنیم، گفت: ملاک ما برای تقدیر از برترین‌های جشنواره تنها ثبت‌نام در جشنواره نیست و ملاک ما و میزان سنجش رتبه‌آوری و کسب موفقیت در بخش‌های مختلف جشنواره است.

وی سه شاخص مهم برگزاری بهتر جشنواره قرآن و عترت را تشریح کرد و گفت: سه شاخص ثبت‌نام و جذب مخاطب برای حضور در جشنواره و برگزاری کیفی جشنواره و همچنین تاثیرگذاری مخاطبان و جامعه هدف از مهمترین عوامل و شاخصه‌های برگزاری بهتر جشنواره محسوب می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به ساختار اداری کارشناسان قرآن و عترت عنوان کرد: ایجاد کردن ساختار در دستگاه دولتی کار آسان و ساده‌ای نیست آن هم در زمانی که دولت شعارش کوچک سازی است، بنابراین به دلیل اینکه مجوزهای استخدامی دیگری از سوی دولت به ارگان‌ها داده می‌شود، ایجاد ساختارهای جدید لزومی ندارد و جلوی آن گرفته می‌شود.

وی افزود: اگر ما بخواهیم یک ساختار جدیدی در مجموعه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ایجاد کنیم، باید از دو طریق چانه زنی از رده بالا و نشان دادن زمینه کار از سمت دانشگاه‌ها باشیم. لذا باید ظرفیت‌های لازم برای افزایش تعداد مخاطبان در فعالیت‌های قرآن و عترت ایجاد شود تا زمینه برای اصلاح ساختار فراهم شود.

بحرالعلوم با اشاره به تدوین طرح ارزیابی و نظارت و فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی کارشناسان قرآنی این مرکز عنوان کرد: تلاش داریم نظارت بر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی را بر اساس این طرح مورد اجرا قرار دهیم.

وی طرح تکریم چهره‌های قرآنی را یکی از محورهای اصلی اداره ترویج و تبلیغ مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در سال ۹۶ دانست و گفت: در این راستا تدوین و ابلاغ آئین‌نامه به دانشگاه‌ها، تشکیل کمیته انتخاب چهره‌های قرآنی، برگزاری مراسم تجلیل از چهره‌های قرآنی در مرحله دانشگاهی، ارائه لیست برگزیدگان به مرکز و برگزاری مراسم تجلیل از چهره‌های قرآنی در مرحله کشوری در قالب اجرای برنامه عملیاتی اداره ترویج و تبلیغ است

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان