//
کدخبر: ۲۵۱۹۶۱ //
مسئول داروخانه‌های آموزشی مطرح کرد

تشریح وضعیت تامین داروهای بیماران سرپایی و بستری کرونا

مسئول داروخانه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: داروهای بیماران کرونایی بستری در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است

تشریح وضعیت تامین داروهای بیماران سرپایی و بستری کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

جمشید سلام زاده، درباره توزیع دارو در بخش سرپایی برای بیماران کرونایی اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریتی که در یک هفته اخیر صورت گرفت، داروخانه‌های توزیع کننده داروهای مورد نیاز این بیماران مشخص شد.

وی افزود: داروها در اختیار بیماران مراجعه کننده قرار گرفت، اگرچه در روزهای ابتدایی شروع توزیع این داروها با ازدحام بیماران مواجه بودیم و مشکلاتی در امر توزیع وجود داشت، خوشبختانه از روزهای دوم و سوم به بعد ازدحام کمتر شد و بیماران همکاری کردند.

سلام زاده یادآور شد: می‌توان گفت در دو سه روز اخیر تقریباً هیچ نوع ازدحامی برای تهیه داروها در داروخانه‌های سراپایی که برای نسخ مربوط به بیماران کرونایی تعیین شده است، وجود نداشته است.

وی درباره بیماران بستری در بیمارستان‌ها توضیح داد: اگر چه تمام سعی و تلاش دانشگاه‌ها بر این است که تا حد امکان داروهای مورد نیاز بیماران عزیز تأمین شود، بعضاً در مواردی ممکن است با کمبود داروها مواجه شویم که مربوط می‌شود به تعداد زیاد بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و نیازمند این داروها هستند.

سلام زاده ادامه داد: طبیعتاً اگر مردم نکات بهداشتی را که از طرف مسئولان و رسانه‌های عمومی توصیه می‌شود بیشتر رعایت کنند، بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه می‌توان به بیمارانی که واقعاً بدحال و نیازمند دریافت دارو در بیمارستان هستند خدمت رسانی بهتری کرد.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم به حد امکان برای تأمین آن دسته از بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند صورت گرفته اما خواهش می‌کنیم مردم همکاری بیشتری داشته باشند تا کمترین نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها وجود داشته باشد.

سلام زاده خاطر نشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز پیش بینی لازم برای نیازهای مراکز بیمارستانی صورت گرفته و داروهای مورد نیاز پیش بینی شده در اختیار مراکز بیمارستانی قرار گرفته است و در طول تعطیلات نیز سعی بر این است که مشکلی درباره داروهای مورد نیاز بیماران وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: اما همه اینها بستگی به این دارد که بار مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری شدن تحت کنترل باشد.

سلام زاده در پایان یادآور شد: درباره داروخانه‌های بیماران سرپایی هم در طول نوروز داروخانه‌ها سرویس دهی لازم را خواهند داشت تا بیماران بتوانند داروهای مورد نیاز خود را تأمین کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان