//
کدخبر: ۲۴۹۱۷۶ //

بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آخرین نتایج آزمایش‌های انجام شده تعداد بیماران کرونایی در این استان به ۹ نفر رسید.

 بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹ نفر رسید

به گزارش فرتاک نیوز؛ محمد مهدی بانشی اظهار داشت: با اعلام آخرین آمار افراد مبتلا شده به ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان به 9 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بیماران کرونایی از بیمارستان ترخصیص شده است، عنوان کرد: دو نفر در منزل قرنطینه بوده و 6 نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری هستند که حال عمومی این 8 نفر رضایت بخش است.

بانشی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین بیماران کرونایی را دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید این بیماری را جدی بگیرند و به نسبت به رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکی اقدام کنند زیرا در غیر این صورت خطر آنان را تهدید می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مردم توصیه کرد: در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید و در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک دهان خود را شستشو دهید.

بانشی ادامه داد: دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین بپوشانیدو در مکان‌های شلوغ و حمل و نقل عمومی، از دست زدن به چشم و دهان خود خودداری کنید و پس از دست زدن به وسایل در اولین فرصت ممکن نسبت به شستشوی بهداشتی دست اقدام شود.

وی عنوان کرد: سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم شایع بیماری کرونا ویروس جدید 2019 هستند و در کودکان و سالمندان می‌تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

بانشی گفت: به منظور پیشگیری هرچه بیشتر از انتشار ویروس کرونا در هنگام سوخت گیری در جایگاه‌ها، حتی الامکان از خودرو خارج نشوید و اجازه دهید عملیات سوخت گیری و پرداخت توسط اپراتور جایگاه انجام شود در غیر اینصورت بدون شک از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان