//
کدخبر: ۲۴۶۶۹۵ //

سخنگوی وزارت بهداشت: روند صعودی ابتلا به کرونا در روزهای آینده/افزایش شمار بهبودیافتگان بیماری

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بهبودیافتگان موارد قطعی و مشکوک کرونا در کشور، در عین حال گفت: به نظر می‌رسد روند ابتلا به بیماری در اغلب استان‌ها صعودی خواهد بود و در روزهای آینده این روند حفظ خواهد شد. بنابراین تاکید می‌کنیم که رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی موثرترین راه قطع زنجیره انتقال است.

سخنگوی وزارت بهداشت: روند صعودی ابتلا به کرونا در روزهای آینده/افزایش شمار بهبودیافتگان بیماری
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر کیانوش جهانپور ضمن اشاره به آخرین آمار ابتلا به کووید- ۱۹ در کشور گفت:‌ شرط اول در کنترل این بیماری کاهش تردد و مراودات و لغو سفرهای غیرضرور شهری و بین شهری و لغو اجتماعات است.

وی با اشاره به بهبودیافتگان موارد قطعی و همچنین موارد مشکوک کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه در قم، تهران، گیلان و برخی استان‌های دیگر موارد بهبودی زیادی داشتیم. در قم علاوه بر 30 نفری که روز گذشته اعلام کردیم، 22 نفر دیگر به دلیل بهبودی (شامل مبتلای قطعی به کرونا و مشکوک به کرونا) ترخیص شدند. در گیلان نیز 400 نفر در زوهای گذشته مرخصی از موارد مشکوک و مبتلا داشتیم.

جهانپور به گسترش شبکه آزمایشگاهی تشخیص کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به بیماریابی فعال و گسترش شبکه آزمایشگاهی که تا فردا به 15 آزمایشگاه افزایش می‌یابد و بر اساس زیرساخت‌ها ظرف هفته‌های آینده نیز به 40 آزمایشگاه خواهد رسید، عملا زمان انتظار بیمار کاهش یافته است و لیست انتظار برای آزمایش نخواهیم داشت.

وی در عین حال گفت: به نظر می‌رسد روند ابتلا  به بیماری در اغلب استان‌ها صعودی خواهد بود و در روزهای آینده این روند حفظ خواهد شد. بنابراین تاکید می‌کنیم که رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی موثرترین راه قطع زنجیره انتقال است.

وی با اشاره به مصوبات قرارگاه کرونا که امروز و در صورت تایید رییس جمهور، ابلاغ خواهد شد، گفت: بر اساس این مصوبات، کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا پایان هفته آینده تعطیل خواهند بود. این تعطیلی شامل کلاس‌های آموزشی خواهد شد و کادر اداری و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شامل این تعطیلی نیستند.

وی افزود: این تعطیلی در مورد گروه دانشجویان علوم پزشکی، مشمول کلاس‌های آموزشی  خواهد شد و کارورزی‌های پزشکی، دستیاران و دانشجویان ترم هفت و هشت پرستاری شامل تعطیلی نخواهند بود.

جهانپور درباره  تعطیلی  مدارس ابتدایی و متوسطه  نیز گفت: در صورت تایید رییس جمهور، روز جمعه اعلام می‌شود که مدارس ابتدایی و متوسطه استان‌هایی که درگیر بیماری هستند، بر اساس ارزیابی ریسک کمیته فنی تا سه روز تعطیل شوند. کمیته فنی بعد از این سه روز، ارزیابی ریست مجدد خواهد داشت و تداوم تعطیلی‌ها تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان