//
کدخبر: ۲۴۵۹۳۲ //

تنها یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان ساوه شناسایی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان ساوه شناسایی شده است گفت: تنها مورد مبتلا به کرونا در ساوه ایزوله و تحت مراقبت‌های پزشکی است.

 تنها یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان ساوه شناسایی شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 از اواخر دسامبر مصادف با آذر و دی‌ماه امسال شیوع ویروس کرونا از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس در کشور ایران هم در روزهای پایانی بهمن‌ماه و اوایل اسفند اعلام شد و استان مرکزی هم در آغازین روز اسفندماه درگیر شیوع این ویروس شد و این ویروس برای نخستین بار در استان در شهرستان اراک ظهور کرد.

بلافاصله پس از اعلام شیوع این ویروس در استان، جلسات پدافند زیستی برگزار و بنا به تشخیص این قرارگاه و مصوبات خروجی آن تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزشی، کلاس‌های خصوصی، مراکز توانبخشی بهزیستی، مهدهای کودک استان، موزه‌ها و همچنین اماکن تفریحی استان به مدت یک هفته تعطیل شد.

همچنین به تمامی سفره‌خانه‌ها اخطار داده شد که نسبت به جمع‌آوری قلیان‌ها اقدام کنند که در غیر این صورت مورد برخورد شدید قرار می‌گیرند.

به دنبال شیوع این ویروس و به منظور کنترل سرعت انتشار آن برگزاری نمایشگاه‌های سراسری در استان هم لغو شد.

علاوه بر این با اعلام قرارگاه پدافند زیستی استان و به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، بقاع متبرکه در سراسر استان مرکزی با محدودیت ورود زائران تا پایان هفته همراه است.

در این میان بازار شایعات هم داغ شده و شاید انتشار اخبار کذب، ترس و وحشت بیشتری را در میان اذهان عمومی ایجاد کرده که خود معضلی به مراتب پیچیده‌تر است.

این اخبار و شایعه‌پراکنی‌ها در استان مرکزی هم کم نبوده و مدام اخباری مبنی بر افزایش تعداد مبتلایان  و اخباری از این دست بین مردم و به ویژه در فضای مجازی بین کاربران رد و بدل می‌شود.

که در این میان خبری مبنی بر ابتلای تعدای از افراد در شهرستان ساوه به کرونا ویروس هم از جمله اخباری است که در میان مردم رد و بدل می‌شود.

 

تنها فرد مبتلا در شرایط ویژه و ایزوله قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه در این‌باره گفت:  تماس‌های مکرری از سوی مردم به منظور اطلاع یافتن از از آخرین وضعیت کرونا ویروس در شهرستان‌های ساوه و زرندیه بوده که از سوی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اعلام می‌کنیم که درحال حاضر یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان ساوه شناسایی شده است.

عباس نیک‌روش افزود: هم‌اکنون فرد مبتلا در شرایط ویژه و ایزوله قرار داشته و اقدامات و مراقبت‌های پزشکی در مورد این بیمار درحال انجام است.

وی تصریح کرد: مردم دقت کنند که تنها مرجع صحیح اطلاع‌رسانی در رابطه با این ویروس دانشکده علوم پزشکی است، بنابراین به شایعات در مورد تعداد افراد مبتلا توجه نکنند و در صورت تایید نهایی آزمایشات، آمار مبتلایان را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان