//
کدخبر: ۲۴۵۲۴۴ //

موردی از بیماری کرونا در همدان مشاهده نشده است/ ماسک‌‌ به اندازه کافی وجود دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه موردی از بیماری کرونا در همدان مشاهده نشده است.

موردی از بیماری کرونا در همدان مشاهده نشده است/ ماسک‌‌ به اندازه کافی وجود دارد

به گزارش فرتاک نیوز ، با مثبت شدن مواردی از ابتلای افراد به بیماری کرونا در کشور این نگرانی ایجاد شده که احتمال شیوع آن در سایر استان‌ها هم باشد که به دنبال برخی شایعات مبنی بر مشاهده این بیماری در همدان موضوع را از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان جویا شدیم.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با ورود این بیماری به کشور شایعه‌پراکنی افزایش یافته اما خوشبختانه موردی مثبتی تاکنون در همدان مشاهده نشده است اظهار کرد: مردم حتما آموزش‌های خودمراقبتی را مورد توجه قرار دهند تا شاهد کنترل بیماری در کشور باشیم.

 ابراهیم جلیلی تاکید کرد: از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان و وزارت بهداشت موارد ضروری به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده موارد مشکوک نمونه‌گیری انجام می‌شود بیان کرد: مردم آرامش خود را حفظ کنند و از شایعات بپرهیزند و تا جای امکان آموزش‌ها را مورد توجه داشته باشند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند که تعدادی از بیماران استان قم به بیمارستان بعثت همدان منتقل شده‌‌اند آیا صحت دارد؟ گفت: از هیچ جایی پذیرشی در استان نداشته‌ایم و قرار هم نیست که بیماران به استان‌‌های دیگر منتقل شوند و هر بیماری در مرکزی که هست مداوا خواهد شد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی از داروخانه‌ها قیمت ماسک دارای فیلتر را به قیمت بالایی می‌فروشند و کمبود هم داریم عنوان کرد: به اندازه کافی ماسک‌ها از طریق دانشگاه خریداری شده و در بیمارستان‌ها وجود دارد، در این زمینه مشکلی نداریم.

جلیلی با بیان اینکه برخی از چنین اتفاقاتی سوء استفاده‌هایی می‌کنند و قیمت را بالا می‌برند افزود: قیمت‌ها روی کالا مشخص است و نظارت‌ها هم وجود دارد و اگر موارد تخلفی مشاهده شود برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ماسک‌های N95 تنها برای پرسنل بهداشتی و درمانی که بیشتر در معرض خطر هستند توزیع می‌شود و ماسک‌های معمولی برای مردم عادی و نیازی هم نیست آنها هم از ماسک مخصوص استفاده کنند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند به خاطر کنترل بیماری کرونا خیابان‌های سطح شهر همدان را شسته و ضدعفونی می‌کردند افزود: چنین چیزی هم صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه این ویروس در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌‌کند تاکید کرد: مردم تا حد ممکن از دست دادن و روبوسی خودداری کرد، ماسک بزنند و در مکان‌های پررفت و آمد تردد نداشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۲۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان