//
کدخبر: ۲۴۰۴۰۹ //

تشخیص کم‌شنوایی پنهان با نشانگرهای زیستی

محققان موفق به شناسایی دو نشانگر زیستی شده‌اند که قادر به تشخیص کم‌شنوایی پنهان است.

تشخیص کم‌شنوایی پنهان با نشانگرهای زیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی افراد شنوایی طبیعی دارند، ولی در اماکن شلوغ و پر سر و صدا به سختی مکالمات طرف مقابل را می‌شوند. این حالت که کم‌شنوایی پنهان دارد، در حال حاضر با روش‌های استاندارد شنوایی سنجی تشخیص داده نمی‌شود. بسیاری از افراد به ویژه به محض ورود به دوران میانسالی از این عارضه رنج می‌برند و مدام شکایت می‌کنند از اینکه در آزمایش‌های شنوایی سنجی، شنوایی کاملا طبیعی داشته‌اند؛ ولی به سختی صدای دوستان و همکاران خود را در محیط کار یا اماکن مشابه می‌شنوند.
محققان درمانگاه گوش و چشم ماساچوست در آمریکا برای تشخیص این عارضه مطالعاتی را آغاز کردند در این مطالعه پرونده پزشکی بیش از ۱۰۰ هزار بیمار در مدت ۱۶ سال بررسی شد و در نهایت موفق به شناسایی دو نشانگر زیستی در مغز شدند که این عارضه را تشخیص می‌دهد. یکی از این نشانگرها نمایانگر تلاش برای شنوایی و دیگری توانایی پردازش سریع تغییرات فرکانسی است. با استفاده از این دو نشانگر زیستی می‌توان این عارضه را به سرعت تشخیص و راهکارهای مختلفی برای درمان ارائه داد.
استفاده نکردن از هدفون، محافظت از گوش در برابر صدای بلند و ضربه و اجتناب از فروبردن اشیای نوک تیز به گوش، از مهمترین روش‌های محافظت از سیستم شنوایی است. به محض مواجهه با مشکلات شنوایی مراجعه به پزشک الزامی است.  
نتایج این مطالعه در نشریه eLife منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۴۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان