//
کدخبر: ۲۱۰۹۴۲ //

سرطان، بزرگترین قاتل میانسالان در کشورهای ثروتمند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر سرطان بیش از بیماری‌های قلبی-عروقی عامل مرگ‌ومیر میانسالان در کشورهای ثروتمند و با درآمد بیشتر است.

سرطان، بزرگترین قاتل میانسالان در کشورهای ثروتمند
به گزارش فرتاک نیوز،

در سطح جهان مشکلات قلبی و سکته مغزی عامل اصلی مرگ‌ومیر در سنین میانسالی است اما متخصصان به تازگی اعلام کرده‌اند که در کشورهای ثروتمند احتمال مرگ و میر افراد میانسال بر اثر سرطان ۲.۵ برابر بیشتر از بیماری‌های قلبی عروقی است.

این موضوع در کشورهای فقیرتر برعکس بوده و احتمال جان باختن به دلیل بیماری‌های قلبی-عروقی در این کشورها سه برابر بیشتر از سرطان است.

این مطالعه که در مجله "لنست" منتشر شده از یک برنامه تحقیقاتی جهانی که زندگی هزاران نفر را در ۲۱ کشور جهان دنبال کرده، تهیه شده است.

متخصصان به سرپرستی تیمی از دانشگاه "مک مستر" کانادا، سرنوشت ۱۶۰ هزار نفر را که در این برنامه ثبت‌نام کرده بوده و به هنگام ثبت‌نام در میانگین سنی ۵۰ سال بوده‌اند، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی بررسی کردند.

بیش از ۱۱ هزار نفر از شرکت‌کنندگان طی این سال‌ها جان باختند که احتمال مرگ‌ومیر افراد در کشورهای کم درآمد حدود چهار برابر بیشتر از افرادی که در کشورهای با درآمد بالا زندگی می‌کردند، بوده است.

در حدود ۲۰۰۰ مورد از مرگ‌ومیرها علت مرگ مشخص نشده است. در دیگر موارد، بیماری‌های قلبی-عروقی عامل بیش از ۴۰ درصد از مرگ‌ومیرها در کشورهایی با درآمد متوسط و کم بوده و در کشورهای با درآمد بالا این آمار به کمتر از ۲۵ درصد می‌رسد.

به گفته متخصصان این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که کشورهای ثروتمند داروهای بیشتری را تهیه کرده و افراد بیشتری را در بیمارستان‌ها بستری و درمان می‌کنند.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، طبق اعلام یک متخصص از بنیاد قلب انگلیس "پیشرفتی عظیم" در این زمینه صورت گرفته و به این معنی است که بسیاری از افراد از سکته‌های قلبی و مغزی جان سالم به در می‌برند اما شمار فزاینده‌ای با "اثرات ناتوان‌کننده و معلولیت‌ها"ی ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی زندگی می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۹۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان