//
کدخبر: ۲۰۹۳۰۹ //

بدهکاری یک هزار میلیارد تومانی بیمه ها به دانشگاه های کلان‌ منطقه غرب کشور

نشست مشترک روسای دانشگاههای کلان منطقه آمایشی ۳ کشور با اعضای کمیسیون بهداشت و‌ درمان مجلس شورای اسلامی در همدان برگزار شد.

بدهکاری یک هزار میلیارد تومانی بیمه ها به دانشگاه های کلان‌ منطقه غرب کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مرادی رییس کلان منطقه در این نشست گفت: طرح افزایش پذیرش ظرفیت دانشجویان پزشکی با توجه به مشکلات گوناگون از جمله کمبود فضای فیزیکی ، کمبود اساتید ، مشکلات بودجه ای ، اشباع بازار کار و ... نیاز به بررسی کارشناسی بیشتر دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمه ای و طلب حدود یک هزار میلیارد تومانی دانشگاههای کلان منطقه از بیمه ها پرداخت به همکاران ، شرکت ها ، بازار و... را با مشکلات زیادی مواجه ساخته  که لازم است در این زمینه اقدام‌ جدی صورت پذیرد و‌ یا تکالیف دانشگاه ها کم‌شود.

وی تصریح کرد: پرداخت حق مناطق عملیاتی در دانشگاهها تبدیل به مشکل شده زیرا بودجه مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: عدم‌ وجود بودجه پرداخت پاداش بازنشستگی موجب نارضایتی بازنشستگان محترم و‌ فشارهای زیادی به دانشگاهها شده است.

دکتر مرادی برگزاری راهپیمایی اربعین و ‌میزبانی این‌ دانشگاه ها را مستلزم‌ توجه به تخصیص اعتبارات لازم دانست و گفت: توجه به آموزش و‌ پژوهش نباید در سایه زحمات زیاد بخش های بهداشت و‌ درمان فراموش شود چرا که این امر تبعات زیادی در آینده کشور خواهد داشت.

این مسئول اظهار داشت: تبلیغات گسترده در فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی و‌ حتی تریبون های رسمی چون صدا و‌سیما علیه پزشکان پسندیده نیست و‌ مقایسه همه پزشکان با ۱۰٪ از پزشکان‌ پردرآمد کشور صحیح نیست و این‌ در حالیست که تعرفه تمام صنوف و‌ مشاغل افزایش پیدا کرده است اما هنوز پزشکان با تعرفه های قبلی در بیمارستان ها کار می کنند.

مرادی افزود: عدم تناسب بخشنامه ها با وضعیت موجود موجب مشکلات فراوانی می شود و لازم است در این زمینه در تمام معاونت های وزارت بهداشت بازنگری شود.

وی افزود: طرح های عمرانی در اکثر دانشگاهها یا متوقف شده و یا با مشکلات متعددی دست به گریبان است و در زمینه حقوق دستیاران تخصصی نیاز به بازنگری دارد چرا که زحمات زیادی در بیمارستانها بر دوش این عزیزان است اما حقوق ناچیزی به آنان تعلق می گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان