//
کدخبر: ۲۰۴۵۹ //

خطر شیوع «بیماری‌های متابولیک» در بین مردان

متخصص تغذیه گفت: یکی از علل گسترش بیماری‌های متابولیک در بین مردان، افزایش مصرف غذاهای حاوی نمک، شکر و چربی زیاد است و تحقیقات امروزه نشان می‌دهد مصرف بیش از اندازه نان، برنج و مواد نشاسته‌ای نیز بسیار مضر است.

به گزارش فرتاک نیوز، مرتضی صفوی متخصص تغذیه در خصوص بیماری‌های که به دلیل تغذیه نامناسب در حال شیوع در بین مردان است، گفت: عمده‌ترین مسئله این روزها، بیماری‌های متابولیک همچون پرفشاری خون، دیابت، بالا بودن کلسترول خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است.

وی افزود: بیماری‌های متابولیک در بین مردان در حال گسترش است و تعداد زیادی از مرگ‌ها به دلیل این بیماری‌ها شایع شده است.

صفوی یکی از علل گسترش این بیماری‌ها در بین مردان را افزایش مصرف غذاهای حاوی نمک، شکر و چربی زیاد دانست و گفت: تحقیقات امروزه نشان می‌دهد مصرف بیش از اندازه، نان، برنج و مواد نشاسته‌ای نیز بسیار مضر است.

این متخصص تغذیه، مردان را نسبت به ابتلا به کبد چرب هشدار داد و گفت: این بیماری به دلیل بدخوری در بین مردان در حال شیوع است. مردان باید مصرف‌ چربی‌های زیاد و مواد نشاسته‌ای را محدود کنند.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از دلایل ایجاد کبد چرب در مردان، مصرف مواد الکلی است. یعنی با افزایش مصرف الکل خطر ابتلا به ایجاد کبد چرب نیز افزایش خواهد یافت.

 

منبع: انتخاب
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان