//
کدخبر: ۱۹۱۰۹۸ //

آشنایی با جراحی زیبایی بینی

آشنایی با جراحی زیبایی بینی
به گزارش فرتاک نیوز،

جراحی زیبایی بینی یا اصطلاحا رینوپلاستی در لیست محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی دنیا قرار دارد و بسیاری از زنان و مردان در سراسر دنیا برای بهتر شدن ظاهر خود اقدام به انجام این عمل می‌کنند.

روند جراحی زیبایی بینی

در رینوپلاستی تمامی قسمت‌های بینی مورد بررسی قرار گرفته و تمامی نواقص بینی رفع می‌شود. مراحل انجام  جراحی زیبایی بینی بصورت نرمال به شرح زیر است:

1- با استفاده از داروی بیهوشی، بیمار کاملا بیهوش می‌شود.

2- برش‌هایی روی بینی بیمار زده می‌شود. محل ایجاد این برش‌ها بستگی به محلی از بینی دارد که باید تغییر داده شود. میزان و محل تغییر بینی از قبل و پیش از انجام جراحی و طی جلسات معاینه بین پزشک و بیمار مورد بحث قرار می‌گیرد. ممکن است جراح لازم بداند که از روش جراحی بسته برای رینوپلاستی استفاده کند، در اینصورت برش‌ها در قسمت داخلی حفره‌های بینی ایجاد می‌شود. اما اگر از تکنیک جراحی باز استفاده شود، برشی در قسمت پایه بینی، بین حفره‌ها زده می‌شود. پس از ایجاد برش، پوستی که روی استخوان‌ها و غضروف‌های بینی قرار دارد برداشته شده و بالا زده می‌شود.

3- سپس غضروف یا استخوان بینی برداشته شده، تغییر شکل داده می‌شود و در صورت لزوم در بخش‌هایی از بینی به آن اضافه می‌شود. به منظور اصلاح عملکرد بینی، تیغه، یا قسمت میانی بینی صاف می‌شوند.

4- وقتی که بینی به خوبی و به درستی شکل داده شد و ساختار آن آنطور که باید تغییر داده شد، پوست بینی را پایین آورده و سر جای خود قرار می‌دهند و محل برش، بسته می‌شود.

5- در صورتیکه جراح لازم بداند، برای بیمار از آتل بینی استفاده می‌شود تا بینی بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد و شکل خود را حفظ کند.

مدت زمان انجام جراحی زیبایی بینی به هدف جراحی و نیز قسمتی که قصد تغییر آن را دارید بستگی دارد اما معمولا جراحی رینوپلاستی بین دو تا دو ساعت و نیم به طول می‌انجامد. حتما پیش از انجام جراحی درباره جزئیات روند انجام جراحی زیبایی از پزشک خود سوالاتی بپرسید.

روند بهبود پس از عمل رینوپلاستی

دوران نقاهت بعد از جراحی اهمیت زیادی دارد و معمولا طول این دوران در بیمارن مختلف، متفاوت است. معمولا روند بهبودی پس از جراحی بینی، بین یک هفته و نیم تا دو هفته است. در طول این دوران بیمار حتما شاهد کبودی، تورم و احساس درد در بینی و نواحی اطراف آن خواهد بود و قادر به رفتن به سر کار یا بیرون رفتن از خانه نخواهد بود. بنابراین اگر قصد انجام این جراحی زیبایی رادارید حتما از قبل برای گرفتن مرخصی اقدام کنید. در طی چند روز اول پس از عمل، بیمار باید به صورت صاف و در حالت نیمه ایستاده استراحت کند تا از تورم بیش از حد جلوگیری به عمل آمده و روند بهبودی سریع‌تر شود. معمولا بیمارانی که رینوپلاستی انجام می‌دهند نباید در فعالیت‌های ورزشی سنگین شرکت کنند و در طی دو سال پس از عمل شاهد نتیجه قطعی و نهایی آن خواهند بود.

در طول دوران نقاهت حتما باید برای انجام معاینه پس از عمل، مرتب به جراح خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که فرآیند بهبودی درست پیش می‌رود. انتظارات بیمار باید نسبت به نتیجه عمل کاملا واقع‌گرایانه باشد. معمولا پیش از انجام جراحی زیبایی بینی، تصاویر کامپیوتری از نتیجه نهایی به بیمار نشان داده می‌شود تا بیمار با چگونگی تغییر چهره خود در اثر این عمل آشنا شود. رینوپلاستی یک جراحی زیبایی همیشگی و دائمی است و نتیجه عمدتا قابل تغییر نخواهد بود بنابراین بیمار حتما باید پیش از عمل نسبت به انجام آن صد در صد مطمئن باشد و جراح باید مطمئن شود که تصورات او از نتیجه عمل به واقعیت بسیار نزدیک است.

جراحی زیبایی بینی

انواع جراحی زیبایی بینی

روش‌های مختلفی برای انجام رینوپلاستی وجود دارد، برخی از این روش‌ها صرفا برای زیبایی بینی هستند در حالیکه برخی برای اهداف پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برخی از این روش‌ها عبارتند از:

- رینوپلاستی بینی پهن: این روش برای باریک‌تر کردن بینی به کار می‌رود.

- چرخش سر بینی: در این روش نوک بینی دچار تغییر شکل شده و برجسته‌تر می‌شود.

- جراحی بینی شیب اسکی: در این روش نوک بینی‌های گرد، صاف می‌شوند.

- رفع غوز بینی- همانطور که از اسم این روش پیدا است، هدف از این جراحی برطرف کردن غوز بینی است.

- تیپ پلاستی: در این روش زاویه نوک بینی اصلاح می‌گردد.

دیگر روش‌ها و تکنیک‌های جراحی بینی معمولا برای اصلاح بینی که در اثر یک حادثه آسیب دیده یا برای تسهیل تنفس بیمار  انجام می‌شود.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان