//
کدخبر: ۱۸۹۴۳۱ //

۴مورد اهدای عضو در دو ماهه نخست امسال

دکتربهناز کریمی مسئول واحد فرآوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ۴مورد اهدای عضو در 2 ماهه نخست امسال خبر داد.

۴مورد اهدای عضو در دو ماهه نخست امسال
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر کریمی گفت: ۴ مورد اهدای عضو از بیماران مبتلا به مرگ مغزی انجام شده دردو ماهه نخست امسال انجام شدع و این در حالی است که در 9 ماه سال گذشته تنها سه مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.

دکتر بهناز کریمی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت روز اهدای عضو افزود:

اگر امسال برهمین منوال تداوم یابد و آگاهی مردم افزایش یابد تا پایان سال بیش از 15 مورد پیوند عضو از بیماران مبتلا به مرگ مغزی خواهیم داشت درحالی که در سال گذشته تنها 7 مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.

وی افزود: در سراسر کشور حدود 26 هزار نفر در لیست انتظار برای پیوند عضو قرار دارند و از این تعداد روزانه 7 تا 10 نفر جان خود را از دست می دهند.

 دکتر کریمی تصریح کرد:اقدامات متعددی برای اشاعه فرهنگ اهدای عضو در دست انجام است، که از آن جمله می توان مصاحبه با خانواده هایی که عضو عزیز خود را اهدا کرده اند ، دعوت حضوری از آنان و صحبت پیرامون این مطالب در برنامه های تلویزیونی و رادیویی به ویژه در ایام ماه رمضان را نام برد.

مسئول فرآوری اعضای پیوندی خاطر نشان کرد: سازمان‌آرامستان های شهرداری نیز برای حمایت از این فرهنگ نیکو قطعه ای با عنوان «نام آوران» را در بهشت زهرا کرمانشاه در نظر گرفته که به صورت رایگان در اختیار اهدا کنندگان قرار می گیرد .

دکتر کریمی در پایان گفت:  داوطلبان اهدای عضو می توانند برای دریافت کارت اهدای عضو کدملی خود را به شماره 3234  پیامک بزنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۴۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان