//
کدخبر: ۱۷۸۲۷ //

این غذاها را نباید در یخچال نگهداری کنید!

میوه های هسته دار مانند کیوی، زردآلو، انبه، آلو، هلو مانند گوجه فرنگی در صورت نگهداری در یخچال کال می مانند و مواد غذایی آنها از بین می رود.

ماهنامه سفره ایرانی:

میوه های هسته دار

میوه های هسته دار مانند کیوی، زردآلو، انبه، آلو، هلو مانند گوجه فرنگی در صورت نگهداری در یخچال کال می مانند و مواد غذایی آنها از بین می رود.

 

گوجه فرنگی

در یخچال مزه گوجه فرنگی خراب می شود و سرمای یخچال مانع از رسیدن و خوشمزگی آن می شود. گوجه فرنگی را در یک سبد در آشپزخانه نگهداری کنید.

 
این 15 مواد غذایی را نباید در یخچال نگهداری کنید!

 

نان

نان در یخچال رطوبت خود را از دست می دهد و جویدن آن مشکل می شود، پس بهتر است که در خارج از یخچال نگهداری شود.

سیب زمینی

سیب زمینی را باید در جای خنک، خشک و تاریک نگهداری کرد، زیرا در یخچال نشاسته آن خیلی زود به قند تبدیل می شود. سیب زمینی را در کیسه پلاستیک نگهداری نکنید، بلکه در یک قوطی مقوایی که به خوبی در جریان هوا باشد بگذارید.

ریحان

ریحان در یخچال بوی خود را از دست می دهد و بوی مواد غذایی دیگر را می گیرد. بهترین شکل نگهداری آن در آشپزخانه و داخل یک لیوان آب است. برای نگهداری طولانی مدت ریحان توصیه می شود که آن را فریز کنید.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی در صورت نگهداری در یخچال و در ظرف در باز رطوبت خود را از دست می دهد و سفت می شود.

 

قهوه

قهوه دانه و پودر را نیز نمی توانید در یخچال نگهداری کنید. دانه های قهوه به جای خنک، تاریک و خشک نیاز دارند اما اگر می خواهید برای مدت طولانی قهوه را نگهداری کنید، در یک کیسه بدون هوا بریزید و در فریزر بگذارید. در این صورت برای یک ماه می توانید آن را ذخیره کنید.

 
این 15 مواد غذایی را نباید در یخچال نگهداری کنید!

 

عسل

عسل در یک ظرف در بسته برای همیشه تازه می ماند، به همین دلیل نگهداری آن در یخچال کار بیهوده ای است. به علاوه نگهداری آن در یخچال باعث شکرک زدن آن می شود که خوردن آن را مشکل می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون در یخچال تند می شود و بهتر است آن را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

 

آووکادو

آووکادو را نیز باید خارج از یخچال نگهداری کنید زیرا هوای سرد مانع از رسیدن آن می شود.

هندوانه

هندوانه نبریده را داخل یخچال نگذارید، زیرا در درجه حرارت اتاق آنتی اکسیدان های آن حفظ می شوند. در یخچال ماده بتاکاروتن آن که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود از بین می رود به همین دلیل در یخچال نباید نگهداری کرد مگر آن که بریده شده باشد که در این صورت باید روی آن را بپوشانید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی را نیز نه در یخچال بلکه باید در جای خشک و تاریک و در جریان هوا قرار دهید.

موز

موز یکی از مواد غذایی مفید برای بدن است که باید خارج از یخچال نگهداری شود تا به تدریج با درجه حرارت اتاق برسد.

 
این 15 مواد غذایی را نباید در یخچال نگهداری کنید!

 

سیر

گذاشتن سیر در یخچال به خرابی و فاسد شدن آن می انجامد. در یخچال ظاهر آنها تغییر نمی کند اما وقتی می برید متوجه می شوید که فاسد شده اند.

پیاز

این سبزی در صورت نگهداری در یخچال خراب می شود و باید آن را در خارج از یخچال و در معرض جریان هوا نگهداری کنید اما اگر پوست آن را می گیرید در داخل یک ظرف در یخچال بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان