//
کدخبر: ۱۷۰۸ //

افراد موفق، در ۱۰ دقیقه‌ی اول روز کاری خود چه کارهایی انجام می‌دهند؟

کارهایی که در 10 دقیقه‌ی اول روز کاری خود انجام می‌دهید، تا حد زیادی مشخص خواهد کرد که بقیه‌ی روز شما چقدر موثر خواهد بود. اگر می‌خواهید کارتان را با موفقیت آغاز کنید، علاوه بر روابط خود با دیگران باید به نحوه‌ی شروع روز کاری خود نیز اهمیت بدهید. این 10 دقیقه‌ی اول می‌تواند لحن و نگرش شما نسبت به آن روز را هم تعیین کند.

افراد موفق، در 10 دقیقه‌ی اول روز کاری خود چه کارهایی انجام می‌دهند؟

از آنجایی که در این لحظات کوتاه، اولین برداشت شما از آن روز شکل می‌گیرد، طرز فکرتان را می‌توان پیش‌بینی کرد. ممکن است چند دقیقه‌ی اولی که در دفتر کارتان هستید خیلی استرس داشته باشید، چون در این مدت در مورد آنچه که با آن مواجه خواهید شد نگران هستید. مثلا نگران هستید که شاید ایمیل‌های ضروری شما هک شده باشند، شاید در لحظات آخر جلساتی تعیین شود یا بحرانی رخ دهد، شاید رئیس تماس بگیرد و ادامه‌ی کار را متوقف کند، شاید با یک فرد بداخلاق همکار شوید و غیره. در این مواقع باید خودآگاهی بالا و طرز فکر مثبت داشته باشید و هر صبح به خودتان این چیزها را آموزش بدهید تا بتوانید با انرژی‌های منفی و تقاضاهای خسته‌کننده مقابله نمایید.

افراد موفق دوست دارند در امور روزمره و عادت‌هایشان پیشرفت داشته باشند. در واقع چیزی که خیلی در موفقیت این افراد تاثیر داشته، این است که آنها در خودشان عادت‌های پایدار ایجاد کرده‌اند. بهترین زمان برای اینکه تمرین کنید عادتی را در خودتان شکل بدهید، آغاز روز کاری است.

در این مطلب، 9کاری که موفق‌ترین افراد در 10 دقیقه‌ی اول روز کاری خود انجام می‌دهند را با هم مرور می‌کنیم:

1 . فکر می‌کنند.

اگر می‌خواهید بهترین نتایج را به دست بیاورید باید به این فکر کنید که کجا بودید، کجا هستید، و دارید به کجا می‌روید. افراد موفق سعی می‌کنند برای انجام این کار یک جای خلوت و یک زمان خالی فراهم کنند تا بتوانند به راحتی و در آرامش به این چیزها فکر کنند. آنها از خودشان می‌پرسند: من تا این هفته در جهت رسیدن به هدفم چکار کردم؟ پروژه‌های فعلی من در چه حالی هستند؟ با توجه به این موارد، امروز باید چکار کنم؟

2 . یک لحظه مکث می‌کنند تا آماده شوند.

اگر وارد یک محیط پر سر و صدا شوید که در آن تلفن‌ها پشت سر هم زنگ می‌خورند و مردم از سر و کول هم بالا می‌روند تا شما را ببینند، ممکن است کار خود را اشتباه آغاز کنید و از نظر احساسی و زمانی، از مسیر خود منحرف شوید و دیگران بتوانند برای شما دستور کار تعیین نمایند. شما باید تمرکز کرده و به طور کامل آماده شوید تا به جای اینکه دیگران شما را مدیریت کنند، خودتان مدیریت اوضاع را بر عهده بگیرید.

3 . راحتی خود را تامین می‌کنند.

افراد موفق در آغاز روز کاری خود همه چیز را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که صندلی‌شان به طور مناسب تنظیم شده، و چیزهایی که دائما با آنها کار می‌کنند(مثل کیبورد، تلفن، ماوس کامپیوتر) همگی به راحتی قابل‌دسترس هستند.

علاوه بر اینها نور اتاقتان هم باید مناسب باشد. اگر یک محیط عملکردی ارگونومیک داشته باشید روز خوبی خواهید داشت.

4 . محیط کار خود را مرتب می‌کنند.

اگر در دفتر کار خود نتوانید وسایل مورد نیازتان را پیدا کنید خیلی وقتتان هدر می‌رود. اگر محیط و میز کارتان تمیز و مرتب باشد ذهن آماده‌تری برای انجام وظایف آن روز خواهید داشت.

5 . حرکت‌های کششی انجام می‌دهند، می‌ایستند و راه می‌روند.

افراد موفق قبل از اینکه روی صندلی خود بنشینند حرکات کششی انجام می‌دهند تا خونشان به گردش دربیاید. چند دقیقه‌ی اول روز کاری خود را راه بروید یا بایستید. در این صورت احساس می‌کنید کنترل بیشتری بر امور دارید و می‌توانید از عهده‌ی دستور کار آن روز بربیایید.

6 . لیست کارهای خود را مرور کرده و آنها را اولویت‌بندی می‌نمایند.

اولویت‌ها و کارهای خود را بررسی کنید. علاوه بر تهیه‌ی یک لیست، خودتان را به چالش بکشید تا یک سلسله‌مراتب واقع‌بینانه برای پروژه‌های خود ایجاد کنید. ابتدا باید مهم‌ترین کارهای خود را انجام دهید، این خیلی نکته‌ی مهمی است. هرچند خیلی راحت می‌توانید پروژه‌های مهمی را که دوست ندارید به زمان دیگری موکول کنید، ولی اگر آنها را اول انجام دهید بعد از آن انرژی بیشتری برای مواجهه با کارهای سخت‌تر خواهید داشت.

7 . موفقیت را تجسم می‌کنند.

شما با این تصور که از پروژه‌های مختلف نتایج مثبتی به دست آورده‌اید، می‌توانید عقبگرد کرده و گام‌هایی را که برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب خود نیاز دارید تعیین نمایید. در این صورت همیشه یادتان می‌ماند که با برنامه‌ حرکت کنید و بر روی چیزهایی که واقعا مهم هستند تمرکز نمایید.

8 . نقشه‌ی راه هر روز خود را تعیین می‌کنند.

افراد موفق تقویم خود را مرور می‌کنند تا ببینند که آیا برنامه‌ی روزانه‌ی آنها نیازی به تغییر یا تنظیم مجدد دارد یا خیر، و بررسی کنند که آیا لازم است قبل از یک تماس یا جلسه، یک سری کارهای مقدماتی انجام دهند؟

9 . چند کار را با هم انجام نمی‌دهند.

اول صبح، وقتی کارهای زیادی دارید، انرژی‌تان هم زیاد است، و احساس می‌کنید که دو یا سه کار را می‌توانید به یک‌باره انجام دهید، وسوسه می‌شوید که چند تا کار را با هم انجام بدهید، ولی در این صورت کارایی شما در آن روز پایین می‌آید. پس همیشه سعی کنید در هر لحظه فقط یک کار را انجام دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان