//
کدخبر: ۱۶۶۱۷۳ //

۱۵-۳۵ سالگی، احتمال ابتلا به سرطان در میان مردان

دبیر انجمن اولوروژی ایران گفت: در فاصله ۱۵ تا ۳۵ سالگی، احتمال ابتلا به سرطان در مردان افزایش می‌یابد که می‌تواند ناباروری را به دنبال داشته باشد.

15-35 سالگی، احتمال ابتلا به سرطان در میان مردان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا نوروزی دبیر انجمن اولوروژی ایران، اظهار داشت: ناباروری از جمله مباحثی است که شیوع ابتلا به آن طی چند سال اخیر به ویژه مورد توجه قرار گرفته است. امروزه ۱۵ درصد از زوج‌های جوان در کشور از مشکلات ناباروری رنج می‌برند.

نوروزی با بیان این‌که هم اکنون استفاده از روش‌های مختلف برای درمان ناباروری مهیا شده است، متذکر شذ: باید توجه داشت که در این خصوص همواره مسائل فرهنگی، اقتصادی و … وجود دارد. البته با فتاوای مراجع عظام تقلید در رابطه با درمان ناباروری، بسیاری از مشکلات رفع شده است.

وی با اشاره به اهدای جنین و تخمک و نیز رحم جایگزین به عنوان راهکارهایی در درمان ناباروری افزود: امروزه استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان مورد توجه است که تحقیقات بسیاری در درمان ناباروری با سلول‌های بنیادی انجام شده و نتایج رضایت‌بخشی به دست آمده، گرچه برای اعلام نتیجه قطعی هنوز زود است.

عضو هیات مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران یادآور شد: طی دو سال گذشته نیز بهره‌گیری از انجماد تخمک برای درمان ناباروری مورد توجه قرار گرفته است.

نوروزی خاطرنشان کرد: از جمله اتفاقات مطلوب در درمان ناباروری، ورود وزارت بهداشت به این حوزه برای حمایت‌های مالی است که بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی این دستگاه اجرایی، آن دسته از زوجین که توانایی مالی منسابی برای درمان ندارند، می‌توانند از کمک هزینه درمان استفاده کنند.

دبیر انجمن اولوروژی ایران همچنین تصریح کرد: شیوع سرطان در بین مردان نباید مورد غفلت قرار گیرد. ۳۵-۱۵ سالگی، دوره زمانی‌ای است که احتمال ابتلا به سرطان در میان مردان افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که بسیاری از بیماران سرطانی باید مراحل شیمی درمانیرا  سپری کنند، تاکید کرد: توصیه ما به این افراد، مشورت با متخصصین اولوروژیست است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۱۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان