//
کدخبر: ۱۶۲۸۰۲ //

خوراکی های چربی سوز زمستانی

به هر جای این فصل که نگاه می کنم چیزی هست که برنامه غذایی را خراب می کند. اما اگر حواستان را درست جمع کنید به جز غذاهای گرم و شیرین زمستانی ( فرنی، کیک و … ) غذاهایی هم هست که می توانند به کوچک کردن میان تنه کمک کنند.

خوراکی های چربی سوز زمستانی
به گزارش فرتاک نیوز،

به هر جای این فصل که نگاه می کنم چیزی هست که برنامه غذایی را خراب می کند. اما اگر حواستان را درست جمع کنید به جز غذاهای گرم و شیرین زمستانی ( فرنی، کیک و … ) غذاهایی هم هست که می توانند به کوچک کردن میان تنه کمک کنند. می خواهید بدانید از چه غذاهایی صحبت می کنم؟ پس به خواندن مقاله ادامه دهید تا با ۶ مورد از این غذاها آشنایتان کنم.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی دو ماده تشکیل دهنده است که به عنوان تقویت کننده سوخت و ساز بدن شناخته می شوند: کافئین و آنتی اکسیدان کاتچین. فقط به این نکته توجه کنید که در مصرف شکلات تلخ زیاده روی نکنید، یک قطعه مکعب کوچک برای روز کافیست. شاید اسمش شکلات تلخ باشد و خبری از شیرینی نباشد، اما چربی بالایی دارد. وقتی به اندازه مناسب از آن استفاده شود دوست سوخت و ساز خواهد بود و کمکتان می کند. می توانید با استفاده از شکلات تلخ این کیک خوشمزه بدون آرد را نیز درست کنید. نگران کالری نباشید فقط ۹۶ کالری دارد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین دقیقا همان چیزی است که برای چربی سوزی زمستانی به آن نیاز دارید. سیب زمینی شیرین یکی از منابع غنی فیبر است، این غذا هم سیر نگهتان می دارد هم با مشغول نگه داشتن سیستم گوارش کاری می کند بدن کالری سوزی را ادامه دهد. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی هورمونی است که به تنظیم قند خون کمک می کند. در این فصل سیب زمینی شیرین را به صورت آب پز یا بخار پز می توانید استفاده کنید، البته اگر برای وزن کم کردن تلاش می کنید!

دارچین

زمستان موقعی از سال است که دارچین در اوج خود قرار دارد، و این بسیار خوب است: این ادویه پائیزی نشان داده می تواند گوارش را کند کرده و قند خون را تنظیم کند، تا سوخت و ساز تقویت شود. و اما برای دارچین هم یک دستور غذایی ویژه داریم! شیرینی را فراموش کنید میان وعده نخود همراه با دارچین و عسل میل کنید!

گلابی

در طول پائیز و زمستان می توانید انواع گلابی را پیدا کنید، و برای خریدش به شما دلیل می دهم: گلابی و یا حتی سیب ( که خود نوعی از خانواده گلابی است ) حاوی سطوح بالایی پکتین هستند، که متصل به آبند و مقدار جذب چربی توسط بدن را محدود می کنند. گلابی یکی از افزودنی های عالی برای اسموتی نیز هست. این اسموتی یکی از آن موارد مورد علاقه ی ماست.

بوقلمون

گوشت بوقلمون پروتئین بدون چربی است. سیر نگهتان می دارد و برای گوارش نیز حسابی انرژی مصرف می کند – هر دوی این موارد به معنای افزایش سرعت سوخت و ساز است. از گوشت بدون پوست سینه استفاده کنید تا مقدار کالری مصرفی را پایین نگه دارید. می توانید این دستور پخت بوقلمون که فلفل هندی دارد نیز استفاده کنید تا از قدرت فلفل برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز برخوردار شوید.

گریپ فروت

گریپ فروت از مرکباتی است که در فصل پائیز و زمستان خوب گیر می آید. گریپ فروت از منابع غنی فیبر محلول است، که کمک می کند کمتر بخورید و بیشتر سیر بمانید. می توانید گریپ فروت را قطعه قطعه کرده و در سالاد استفاده کنید، و یا می توانید از دستور پخت مخصوص ما استفاده کنید: گریپ فروت کبابی، عسلی و ادویه دار.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۸۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان