//
کدخبر: ۱۶۱۴۲۷ //

۷ علامت که خبر از تومور مغزی می دهد

نمی‌توان فهرست مشخصی برای علائم تومور تهیه کرد، زیرا این لیست شامل هر چیز قابل‌ تصوری می‌شود. با این‌ حال برخی علائم و نشانه‌ها شایع‌تر هستند.

7 علامت که خبر از تومور مغزی می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

تومورهای مغزی اشکال، اندازه و همچنین نشانه‌های مختلفی دارند.

تئودور شوارتز، جراح مغز و اعصاب می‌گوید، علائم تومور به محل آن در مغز بستگی دارد. مثلاً اگر تومور در نزدیکی بخشی از مغز قرار داشته باشد که حرکات بازو یا بینایی شما را کنترل می‌کند، احتمالاً علائمی چون اختلال در حرکت بازو و تاری دید خواهید داشت. با در نظر گرفتن این نکته که هر سلول در مغز می‌تواند به تومور تبدیل شود، پس نمی‌توان فهرست مشخصی برای علائم تومور تهیه کرد، زیرا این لیست شامل هر چیز قابل‌ تصوری می‌شود. با این‌ حال برخی علائم و نشانه‌ها شایع‌تر هستند. بهتر است حواستان به تغییرات زیر باشد:

۱. تشنج

صرف‌نظر از نوع تومور، تشنج اغلب یکی از اولین نشانه‌های بروز مشکل است. التهاب ایجاد شده توسط تومور سبب می‌شود نورون‌های مغز از کنترل خارج‌ شده و فرد حرکات غیر طبیعی نشان دهد. تشنج نیز همانند تومور انواع متفاوتی دارد. ممکن است در کل بدنتان تشنج را حس کنید یا تنها بخشی از بدنتان خم یا دچار حرکات سریع شود.

۲. ناشی‌گری

اگر اشیا از دستتان می‌افتد، روی پله‌ها زمین می‌خورید یا تعادل ندارید، ممکن است مبتلا به تومور مغزی باشید. مشکل در صحبت کردن، قورت دادن غذا یا کنترل حالات صورت نیز برخی دیگر از نشانه‌ها هستند.

۳. بی‌حسی

اگر احساس در قسمتی از بدن یا صورت خود را از دست دادید، بهتر است آن را جدی بگیرد. اگر تومور در ساقه مغز شما رشد کرده باشد (محلی که مغز به ستون فقرات متصل می‌شود)، در برخی اندام‌های بدنتان احساس کرختی خواهید کرد.

۴. تغییرات در حافظه

با این که تومور می‌تواند تغییرات بزرگی در رفتار یا شخصیت افراد ایجاد کند اما تغییرات شدید و عمده‌ای که گاهی اوقات در فیلم‌ها می‌بینیم چندان رایج و معمول نیستند. معمولاً افراد مبتلا به تومور در به یاد آوردن مسائل مشکل‌ دارند و احساس گیجی می‌کنند.

۵. حالت تهوع

احساس تهوع و ناراحتی در معده می‌تواند نشانه تومور باشد؛ به‌ خصوص اگر علائم مداوم و بی‌دلیل هستند.

۶. اختلالات بینایی

تاری دید، دوبینی و از دست دادن بینایی همگی از نشانه‌های تومور هستند. همچنین ممکن است در هوا لکه یا اشکال معلق ببینید.

۷. سردردهای گاه و بی‌گاه

نگران نشوید. بر خلاف آن چه اکثریت تصور می‌کنند، سردرد معمولاً جزو نشانه‌های اولیه تومور مغزی نیست. دکتر شوارتز می‌گوید: «ممکن است یک تومور بسیار بزرگ سبب ایجاد سردرد شود اما معمولا یکی از اولین علائم ظهورش نیست.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۴۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان