//
کدخبر: ۱۶۰۶۵۹ //

بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در نهاوند است

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند گفت: امسال آمار وفات در نهاوند یک و نیم درصد کاهش داشته و متاسفانه بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ و میر در نهاوند را به خود اختصاص داده‌ است.

بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در نهاوند است
به گزارش فرتاک نیوز،

روح‌الله مهدوی‌تبار شامگاه سه‌شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در 9 ماهه اول سال 97 در شهرستان نهاوند 745 واقعه وفات به ثبت رسیده است که در مقایسه با 9 ماهه اول سال 96 کاهش یک و نیم درصدی واقعه وفات در شهرستان را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از تعداد 745 واقعه وفات به ثبت رسیده در شهرستان 446 نفر مرد و 299 نفر زن و همچنین از این تعداد 356 مورد شهری و 389 مورد روستایی است و به طور میانگین در طی این 9 ماه در هر شبانه‌روز سه نفر در شهرستان فوت کرده‌اند.

مهدوی‌تبار افزود: در 9 ماهه نخست سال 97 بیماری‌های قلبی و عروقی با 302 مورد بیشترین علت مرگ و میر در شهرستان را به خود اختصاص داده است و سرطان‌ها و تومورها با 104 مورد و بیماری های دستگاه تنفسی به ترتیب دومین و سومین علت مرگ و میر در شهرستان نهاوند هستند.

وی با اشاره به کاهش 11 درصدی آمار ولادت در نهاوند، عنوان کرد: در 9 ماهه اول امسال دو هزار و 640 مورد واقعه تولد در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته که 3 هزار و 480 مورد ولادت به ثبت رسیده، نشان می‌دهد که امسال آمار ولادت در شهرستان یازده درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند گفت: همچنین در 9 ماهه اول سال 97 در شهرستان نهاوند شاهد افزایش 8.5 درصدی آمار طلاق هستیم و همچنین طی این مدت آمار ازدواج در شهرستان 5.6 درصد کاهش داشته است.

مهدوی‌تبار اظهار داشت: در 9 ماهه اول سال 97 در شهرستان 382 واقعه طلاق به ثبت رسیده است که در مقایسه با نه ماهه سال 96 که 352 مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده، شاهد افزایش 8.5 درصدی آمار طلاق در شهرستان هستیم.

وی تاکید کرد: نسبت ازدواج به طلاق در طی نه ماهه اول سال 97، 3.4 درصد است و در مقابل هر سه ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

مهدوی‌تبار تصریح کرد: همچنین در طی این مدت دوام زندگی مشترک در هنگام طلاق در شهرستان هفت سال بوده است و این شاخص در کل استان برابر هشت سال است.

وی با اشاره به کاهش 5.6 درصدی آمار ازدواج در شهرستان، افزود: در 9 ماهه اول سال 97 در شهرستان هزار و 308 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که در مقایسه با 9 ماهه سال 96 که هزار و 381 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است، شاهد کاهش 5.6 درصدی آمار ازدواج در شهرستان هستیم.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند عنوان کرد: همچنین در 9 ماهه نخست سال 97 به طور متوسط در هر شبانه‌روز تقریبا پنج ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است.

مهدوی‌تبار بیان کرد: طبق آمار مقایسه‌ای که در اداره ثبت احوال نهاوند صورت گرفته است طی سال‌های 91 تا 97 شاهد روند افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در شهرستان هستیم.

وی گفت: در 9 ماهه اول سال 91 تعداد دو هزار و 400 مورد ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با نه ماهه اول سال 97 که هزار و 700 مورد ازدواج به ثبت رسیده است نشان دهنده کاهش روند ازدواج طی این هفت سال در شهرستان هستیم.

مهدوی‌تبار افزود: همچنین در نه ماهه اول سال 91، 320 مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده و در نه ماهه اول سال 97، 420 مورد واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است که مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد آمار طلاق نیز در طی این هفت سال در شهرستان سیر صعودی داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان