//
کدخبر: ۱۵۹۷۴۱ //
۶۵۴دیالیزی در کرمانشاه وجود دارد

دکترشادنوش: اهدا عضو در کرمانشاه شرایط مطلوبی ندارد

در حاشیه افتتاحیه اولین دوره آموزشی تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی، از وضعیت نامطلوب اهدا عضو در کرمانشاه ابراز نگرانی شد.

دکترشادنوش: اهدا عضو در کرمانشاه شرایط مطلوبی ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهدی شادنوش سرپرست مدیریت مرکز پیوند در مراسم افتتاحیه  اولین دوره آموزشی تخصصی  و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی کرمانشاه گفت: وضعیت امروز پیوند در کشور به صورت رسمی در حال جریان است و در سال ۱۶هزار حادثه اتفاق که ضربه به سر وارد می شود رخ میدهد  که نیمی از این افراد دچار مرگ مغزی می شوند.

شادنوش افزود: در طی ۱۸سال گذشته ۶هزار و ۳۰۰ اهدای عضو و ۵۰هزار پیوند کلیه در کشور صورت گرفته است.  

وی تعداداهدا کنندگان در سال ۹۶ کشور را ۹۲۶و تعداد پیوند را 2 هزار و 216 و تعداد متخصصین را  600 نفر اعلام کرد.

سرپرست مدیریت مرکز پیوند وضعیت اهدا عضو در کرمانشاه را نامطلوب بیان نمود و گفت:سالیانه ۵۰مورد مرگ مغزی در کرمانشاه اتفاق می افتد که در طی هفت سال گذشته ۲۹نفر به اهدا عضو رضایت داده اند.

دکتر شادنوش افزود: از سال ۶۸تاسال۹۷ در کرمانشاه۹۲پیوند کلیه انجام شده است در حالی که تعداد افراد دیالیزی در استان کرمانشاه ۶۵۴نفر می باشد که متاسفانه۴۵۶نفر امکان پیوند دارند و در صورتیکه ۱۹۰ نفر از این تعداد پیوند نشوند از بین خواهند رفت.

مرکز پیوند عضوکرمانشاه

وی افزود:باید سطح دانش پرسنل را را ارتقا دهیم و فرهنگ اهدا عضو را نهادینه کنیم و سیستم های مدرن را در کرمانشاه ایجاد کنیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از دو خانواده کرمانشاهی که در اهدا عضو مشارکت داشتند تقدیر گردید و کارت اهدای عضو دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی به وی تقدیم شد.

 خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان