//
کدخبر: ۱۵۸۷۳ //

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای کنترل کودکان در نوروز

خوردن آجیل و شیرینی قبل از غذا بی‌اشتهایی و کم وزنی را در این کودکان کافی تشدید می‌کند. وی ادامه داد:«والدین با صحبت کردن و تعیین سهمیه آجیل و شیرنی می‌توانند از پرخوری و اضافه وزن کودکان در ایام نوروز جلوگیری کنند.

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای کنترل کودکان در نوروز
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ناصر کلانتری با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که کودکان پرخوری و کم اشتهایی است اظهار داشت:«در ایام نوروز والدین با بی توجهی نسبت به تغذیه کودکان زمینه چاقی را در آنها فراهم می‌‌آورند.» در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامت نیوز می‌خوانیم.

 

وی افزود:«آجیل و شیرینی کالری بالا و خاصیت چاق کنندگی دارد و مصرف بیش از ۲۰ گرم این تنقلات باعث افزایش وزن در کودکان چاق می‌شود.»

 

 این متخصص تغذیه تصریح کرد:«کودکان بی‌اشتها با وزن پایین نیز مجاز به مصرف بیش از ۲۰ گرم آجیل در روز نیستند.»

 

کلانتری گفت:«خوردن آجیل و شیرینی قبل از غذا بی‌اشتهایی و کم وزنی را در این کودکان کافی تشدید می‌کند. وی ادامه داد:«والدین با صحبت کردن و تعیین سهمیه آجیل و شیرنی می‌توانند از پرخوری و اضافه وزن کودکان در ایام نوروز جلوگیری کنند.»

 

کلانتری تصریح کرد:«کودکان چاق قبل از غذا و کودکان کم وزن نیز باید بعد از غذا میوه بخورند تا بتوانند هضم و جذب خوبی داشته باشند.»

 

وی بیان داشت:«۱۰ درصد قند مورد نیاز بدن از قندهای ساده که شامل شیرینی و شکلات‌ها است تأمین می‌شود و مصرف بیش از اندازه این مواد، افراد چاق را در معرض ریسک بالای دیابت قرار می دهد.»

 

 این متخصص تغذیه گفت:«بزرگسالان نیز در دید و بازدیدهای عید باید مصرف شیرینی و آجیل را بسیار محدود و به جای آن از میوه‌های با کالری کم و فیبر بالا مثل سیب و گلابی مصرف کنند.»

 

کلانتری اظهار داشت:«میوه‌های کم کالری و با فیبر بالا در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا بسیار مفید و مؤثر است.»

 

منبع: انتخاب
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان