//
کدخبر: ۱۴۶۸۵ //

خواص حیرت‌آور ویتامین K را بشناسید!

ویتامین K معمولا در مواد غذایی روزانه ما وارد نمی‌شود. این ویتامین در کارکرد بدن برای فراوری کلیسیم و ویتامین D نقش مهمی دارد و به همین دلیل به سلامتی استخوان و قلب ما کمک می‌کند.

خواص حیرت‌آور ویتامین K را بشناسید!
به گزارش فرتاک نیوز،

 کمبود ویتامین K باعث بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان و ناراحتی‌های قلبی می‌شود، و قدرت بدن برای ترمیم زخم‌ها را کاهش داده و انواع شکم درد را بوجود می‌آورد.

تحقیقات نشان می‌دهد بدون ویتامین K، بدن قادر نیست ریز‌مغذی‌های لازم برای سلول‌ها، به ویژه کلیسیم و ویتامین D را به آنها برساند.

ویتامین K به دو گروه K1 و K2 تقسیم می‌شود. این ۲ گروه کارهای متفاوتی انجام می‌دهند، و بدن ما به هردوی آنها به شدت نیاز دارد.

K1 در انعقاد خود و ترمیم زخم‌ها بسیار موثر است، و کمبود آن باعث طولانی‌تر شدن دوره ترمیم زخم‌ها، چه سطحی و چه داخلی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد فراوانی این ویتامین می‌تواند جلوی ابتلا به لیمفوما، شایع‌ترین نوع سرطان خون در آمریکا را بگیرد.

ویتامین K2 در کارکرد ویتامین D و کلیسیم در بدن موثر است. شناخت این ویتامین به تازگی صورت گرفته، و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این ویتامین در جابجایی ویتامین D و کلیسیم در بدن ما نقشی اساسی دارد. این ویتامین از رسوب کلیسیم در محل‌های نادرست بدن همچون مفاصل و رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

تست‌های آزمایشگاهی قادر به تشخیص میزان ویتامین K در بدن نیستند، اما اگر شما از پوکی استخوان، دیابت و بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، بدون تردید با کمبود این ویتامین روبرو هستید.

زنان باردار و پابه‌زا هم به مقدار زیاد از این ویتامین نیاز دارند، تا بچه‌ آنها ترکیب استخوانی کاملی داشته باشد.

ویتامین K1 در سبزیجات برگ‌گونه سبز رنگ وجود دارد، و هرچه رنگ این سبزیجات سبزتر باشد مقدار این ویتامین در آن بیشتر است. کلم پیچ، کلم، و بروکولی مقدار زیادی از این ویتامین دارد.

ویتامین K2 هم در گوشت و مرغ ارگانیک، پنیر، تخم مرغ و کره وجود دارد.

 

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان