//
کدخبر: ۱۴۲۰۹ //

با این روش ها تا شب عید دندان هایتان را سفید کنید!

همان‌طور که در همه قسمت‌های بدن تاثیر می‌گذارد بر حفره دهان هم اثر دارد. همان‌قدر که یک برنامه غذایی مناسب می‌تواند‌ سلامت دندان‌ها را تضمین کند، رژیم غذایی مضر هم می‌تواند اثرات مخربی بر حفره دهان داشته باشد. واضح‌ترین تاثیر مثبت تغذیه خوب بر دهان این است که هرقدر مصرف شیرینی کنترل شده باشد، میزان پوسیدگی دندان هم کمتر می‌شود و سلامت آن هم تضمین می‌شود. از سوی دیگر خوردن برخی میوه‌ها می‌تواند علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی، به تمیزی و سفیدی دندان‌ها کمک کند. اما این به آن معنا نیست که مصرف این قبیل میوه‌ها و سبزی‌ها به تنهایی می‌تواند حفره دهان را تمیز و سالم نگهدارد، اما در عین اینکه باید از این خوراکی‌ها استفاده کنیم حتما باید از مسواک و نخ دندان هم استفاده شود.

 با این روش ها تا شب عید دندان هایتان را سفید کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

در مصرف لیموترش زیاده‌روی نکنید

بعضی میوه‌ها میزان مواد اسیدی‌شان آن‌قدر زیاد است که اگر درست مصرف نشوند نه تنها دندان‌ها را سفید نمی‌کنند بلکه مینای دندان را هم تخریب کرده و آنها را زرد می‌کنند. مهم‌ترین میوه در این میان لیموترش است. افراد زیادی بر اثر جویدن لیموترش یا مصرف زیاد آب لیموترش مینای دندان‌شان ضعیف و متخلل می‌شود که درمان پرهزینه و مشکلی دارد و در بسیاری از موارد درمان مطلوبی نمی‌توان انتظار داشت. این درست است که خوراکی‌های حاوی اسید می‌توانند دندان‌ها را سفید کنند اما به چه قیمتی. به‌همین دلیل باید تا حد امکان از مصرف خوراکی‌هایی که اسید زیادی دارند به‌ویژه لیموترش در حالتی که جویده شود، خودداری کرد. اگر مواد غذایی مصرف کردید که در آنها اسید داشت مانند لیموترش یا نوشابه، بهتر است تا 02 دقیقه مسواک نزنید چون مینای دندان متخلل می‌شود  و آن را تخریب می‌کند. اگر در این فاصله خواستید دهان‌تان را تمیز کنید، می‌توانید شیر بخورید.

 

فقط به فکر زیبایی نباشید

به‌طور کلی شیر و لبنیات برای سیستم اسکلتی و از‌جمله استخوان فک و دندان‌ها بسیار مفید است. ثابت شده اگر پوسیدگی‌های بسیار سطحی در دندان وجود داشته باشد و مصرف کلسیم بالا باشد، احتمال اینکه پوسیدگی متوقف شده و دندان تخریب نشود، وجود دارد. پنیر نیز سرشار از کلسیم است که دندان‌ها و لثه‌ها را تقویت می‌کند. کازئین، پروتئین شیر که در پنیر هم وجود دارد در کاهش مواد زائد اطراف دندان‌ها بسیار کمک می‌کند.

یک  سفیدکننده طبیعی

ماده غذایی دیگری که می‌تواند دندان‌ها را سفید کند، توت‌فرنگی است. گول ظاهر قرمز آن را نخورید. توت‌فرنگی اسید مالئیک دارد که اسیدی ضعیف است و می‌تواند دندان‌ها را براق کند و به‌عنوان یک سفیدکننده طبیعی شناخته می‌شود. این اسید یک قابض طبیعی است و می‌تواند به از بین رفتن رنگ زرد دندان‌ها کمک کند. اما دسترسی به این میوه چندان راحت نیست و در همه فصول سال نمی‌توان آن را مصرف کرد. اما شما می‌توانید آن را پودر کنید و به خمیردندان‌تان اضافه کرده و استفاده کنید.

 

پیازدرمانی کنید

درست است که نفس کشیدن فردی که پیاز خورده بسیار آزار‌دهنده است اما ترکیب سولفور موجود در پیاز می‌تواند پلاک‌های دندانی را ازبین ببرد، ضمن آنکه بعد از خوردن پیاز معمولا افراد اقدام به مسواک زدن می‌کنند. قدرت ضدپلاکی این خوراکی تنها زمانی به‌کار می‌آید که آن را خام مصرف کنید.

سیب گاز بزن

صدای بلندی که از گاز زدن سیب به گوش می‌رسد شاید برای شنونده چندان جالب نباشد اما کمک می‌کند لثه‌های شما محکم و قوی شود و آب این میوه تولید بوی مطبوع داخل حفره دهان را افزایش می‌دهد، ضمن آنکه باکتری‌ها را دور کرده و به رنگ‌بری آن کمک می‌کند.

 

دندان‌ها را برق بیندازید

هویج به‌دلیل مواد به کار رفته در آن قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و به قوی‌تر شدن لثه‌ها کمک می‌کند. از سوی دیگر فیبر بالای بروکلی مانند اسکراب برای دندان‌ها عمل می‌کند. استفاده از آنها در سالاد یا دیگر غذاها می‌تواند دندان‌ها را تمیزتر نشان دهد.

 

منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان