//
کدخبر: ۱۳۹۹۳۸ //
طی یک عمل جراحی کم نظیر:

تومور ۲ کیلوگرمی از ریه یک زن باردار هرمزگانی خارج شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: طی یک عمل جراحی کم نظیر در استان یک تومور 2 کیلوگرمی از ریه یک زن باردار خارج شد.

تومور 2 کیلوگرمی از ریه یک زن باردار هرمزگانی خارج شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: این جراحی توسط تیم پزشکی متخصص در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انجام شده است.

وی افزود: بیمار یک بانوی باردار 33 ساله بود که با علایم تنگی نفس، سرفه و درد در قفسه سینه به بیمارستان شهید محمدی مراجعه کرده که توسط متخصصان این مرکز معاینه و اقدامات درمانی لازم انجام شده است.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: بیمار در این مرکز تحت بررسی های دقیق رادیولوژیک و معاینه بالینی قرار گرفت و در نهایت با توجه به شرایط وخیم و سیر پیشرونده بیماری با تشخیص تومور در ریه پس از اخذ رضایت شخصی از بیمار تصمیم به عمل جراحی گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمار در هفته 34 بارداری بود، کمیته ای جهت ختم بارداری بیمار تشکیل و پس از تولد نوزاد پسر به روش سزارین، بیمار پس از دو هفته تحت عمل برداشتن تومور قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حساسیت بالای این عمل جراحی، بیان داشت: تومور موجود در بدن این بیمار به دلیل رشد بسیار زیاد به قلب فشار وارده و شرایط سختی را بر بیمار تحمیل کرده بود که با تلاش پزشکان این تومور با موفقیت از ریه سمت چپ بدن بیمار خارج شد.

نوروزیان ابراز داشت: با توجه به اینکه این تومور موجب چسبندگی شدید ریه این بیمار شده بود، هم اکنون وی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تا بازگشت به شرایط عادی بستری است.

بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بزرگترین مرکز آموزشی درمانی هرمزگان با 470 تخت مصوب و 448 تخت فعال در حال فعالیت می باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان