//
کدخبر: ۱۳۵۷۰۹ //

از نشانه های رایج سرطان خون

یک فوق تخصص خون و سرطان کودکان با اشاره به اینکه کم‌خونی یکی از نشانه‌های شایع سرطان خون است، گفت: درد مفاصل به‌ویژه در زانو و مچ دست در برخی از مبتلایان به سرطان نیز مشاهده می‌شود.

از نشانه های رایج سرطان خون
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مریم تشویقی درباره سرطان خون در کودکان اظهار کرد: برخی از سرطان‌های خون ممکن است تغییر شکل بدهند به این معنا که یک نوع سرطان خونی که در ابتدا ایجاد شده تبدیل به نوع دیگر شود.

وی با بیان اینکه سرطان خون در کودکان و بزرگسالان مشاهده می‌شود، افزود: نشانه‌های سرطان خون در کودکان در مراحل ابتدایی به‌صورت درد مفاصل به ویژه در زانو و مچ دست است.

این فوق تخصص خون و سرطان کودکان ادامه داد: بسیاری از افراد گاهی این دردها را با درد روماتیسم حاد مفصلی که گاه در کودکان دیده می‌شود، اشتباه می‌گیرند بنابراین هر درد مفصلی سرطان خون محسوب نمی‌شود.

تشویقی یادآور شد: کم‌خونی یکی از نشانه‌های شایع در کودکان است که به علت خونریزی‌های مختلف یا اشکال در ساخت سیستم خون‌ساز بدن در مغز استخوان ایجاد می‌شود.

این فوق تخصص خون و سرطان کودکان عنوان کرد: خونریزی از ناحیه مخاط دهان که با کوچک‌ترین تحریک فیزیکی یا مسواک زدن لثه شروع به خونریزی می‌کند ممکن است مداوم و یکی از علائم شایع سرطان خون در اطفال باشد.

وی یادآور شد: خوشبختانه روند درمان سرطان در کشور ما نسبت به گذشته بهتر شده است اما در مسائل ژنتیک و بسیاری از درمان‌هایی تخصصی که برای هر کودک متفاوت محسوب می‌شود نیازمند تحقیقات بیشتری هستیم.

تشویقی ادامه داد: برای ارتقای سطح روند درمان بیماران مبتلا به سرطان باید سازمان‌های دولتی کمک‌های شایان توجهی داشته باشند تا پایه ژنتیک و آزمایش‌های مربوط به سرطان و روندهای درمانی موثر بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۷۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان