//
کدخبر: ۱۳۵۰۲۶ //

مراقب مسمومیت برنج باشید

برنج یکی از موادی است که به راحتی می تواند باعث مسمومیت انسان شود.

 مراقب مسمومیت برنج باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

 برنج یکی از مواد خوراکی است که معمولا افراد وقتی می‎خواهند آن را آماده کنند ترجیح می‎دهند بیشتر آماده کنند تا کمتر و باقی‎مانده آن را روز بعد می‎خورند. خب از نظر طعم هم مشکلی پیش نمی‎آید چون برنجی که یک روز می‎ماند طعمی متفاوت با برنج تازه ندارد. اما بسیاری از مردم نمی‎دانند که برنج مانده می‎تواند یکی از دلایلی اصلی مسمومیت خونی باشد.

برنج تا زمانی که پخته نشده سلول‌هایی دارد که می‎توانند خیلی زود خودشان را ترمیم کنند و نام آن «باسیلوس» است. این ماده ما می‎تواند باعث مسمومیت غذا هم بشود و این اتفاق معمولا برای برنج پخته می‌افتد. مشکل درست زمانی ایجاد می‌شود که شما برنج پخته را برای مدتی در اتاقی با دمای معمولی قرار می‎دهید و روز بعد از آن استفاده می‌کنید. این تصور وجود دارد که برنج اگر در یخچال نباشد کمتر مزه اصلی را از دست می‌دهد، اما این دقیقا همان مشکل است.

برنج پخته شده هرگز نباید برای مدت بیش از یک ساعت بیرون از یخچال بماند. برای برنج‌های مانده در فریزر هم به این زودی مشکلی پیش نمی‎آید، اما برنجی که برای مدت بیش از یک ساعت از زمان طبخ در دمای اتاق مانده، بسته به مقاومت بدن افراد این قابلیت را دارد که آن‌ها را مسموم کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان