//
کدخبر: ۱۳۰۲۸۷ //

این افراد هرگز خرمالو نخورند!

خرمالو میوه ی نارنجی رنگ محبوب پاییز است اما در برخی موارد می تواند کمی ایجاد مشکل کند.

این افراد هرگز خرمالو نخورند!
به گزارش فرتاک نیوز،

با رسیدن فصل پاییز بازار میوه های نارنجی این فصل نیز گرم می شود. یکی از محبوب ترین میوه ها در فصل پاییز خرمالو نارنجی رنگ لذیذ است. خرمالو علاوه بر طعم جذابی که دارد (به جز زمانی که سبب گس شدن دهان می شود :) ) خواص بسیار زیادی دارد. اما  در کنار تمام خواص می تواند در برخی موارد ایجاد مشکل کند که در ادامه به بررسی اینکه چه کسانی بهتر است خرمالو نخورند می پردازیم.

خرمالو سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین های B۱، B۲، B۳و C است.این میوه خوش رنگ و خوش طعم حاوی مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است که نقش موثری در سلامتی و تندرستی دارد.اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آن ها موثر است.

این میوه مقدار زیادی پکتین (یکی از انواع فیبرهای محلول در آب) دارد که علاوه بر این خواص، باعث کاهش چربی های خون می شود و برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است.

زنان باردار در مصرف خرمالو احتیاط کنند

در برخی موارد توصیه می‌شود که مادران باردار از این میوه استفاده نکنند یا در مصرف آن احتیاط به خرج دهند.

این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که خانم باردار با مشکل یبوست مواجه باشد زیرا در مواردی دیده شده است که خرمالو یبوست را تشدید می‌کند. البته در این شرایط استفاده از هر نوع ماده غذایی که یبوست به همراه داشته باشد باید محدود شود.

مخصوصا در ماه‌های آخر بارداری مشکل یبوست بیشتر بروز می‌کند اما باید در نظر داشت که در مورد افراد مختلف ممکن است نتایج یکسانی به دست نیاید و مثلا در فردی این میوه تغییری در مزاج او ایجاد نکند و در فرد دیگر بتوان شاهد تاثیر آشکار بود. بنابراین با آزمون و خطا می‌توانند رابطه بین یبوست و مصرف این میوه را متوجه شوند.  

غیر از این موضوع که می‌تواند ایجاد مشکل و دردسر برای زنان باردار کند، خرمالو میوه‌ای بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هاست که می‌تواند برای رشد جنین بسیار پر فایده باشد.

توصیه مهم در رابطه با برخی بیماران

بهتر است کسانی که اختلالات روده ای دارند یا عمل جراحی روده انجام داده اند یا به بیماری سل مبتلا هستند، خرمالو نخورند یا در مصرف آن محتاط باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان