//
کدخبر: ۱۱۸۷۵۰ //

چشم‌هایتان را حتما بشویید

یک متخصص چشم گفت: التهاب چشم عارضه شایعی است که به دلیل آلودگی‌های محیطی رخ می‌دهد و باعث خشکی چشم می‌شود.

 چشم‌هایتان را حتما بشویید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا فرتوک‌زاده با بیان این مطلب افزود: لبه پلک حدود ۳۴ غده چربی دارد که با حرکت پلک این چربی‌ها بیرون ریخته می‌شود و روی اشک می‌ریزد تا اشک کمتر بخار شود.

وی تاکید کرد: آلودگی و میکروب به راحتی می‌تواند وارد این چربی‌ها شده و التهاب ایجاد کند که قرمزی چشم شایع‌ترین نشانه این التهاب است. بیماری بلفاریت عارضه دیگری است که به دلیل التهاب پلک رخ می‌دهد و با عث شوره زدن مژه‌ها می‌شود.

فرتوک‌زاده با اشاره به مشکلاتی که التهاب پلک برای چشم ایجاد می‌کند، گفت: خارش، سوزش، قرمزی و خشکی چشم از دیگر عوارض این اتفاق هستند که در بین آنها خشکی چشم می‌تواند آزاددهنده تر باشد.

این متخصص چشم با بیان اینکه هر نوع آلودگی می‌تواند باعث بروز التهاب پلکی شود، تصریح کرد: آلودگی‌های محیطی شامل هوا، گرد و غبار، دود، آفتاب و کم خوابی عواملی هستند که بر تشدید این عارضه تاثیر می‌گذارند.

وی تاکید کرد: مردم به دلیل تردد در شهر با آلودگی‌های مختلفی روبرو هستند و بهترین اقدام برای جلوگیری از ابتلا به التهاب پلک این است که افراد هر روز چشم خود را از پیشانی تا گونه‌ها را با آب گرم و شامپوی بچه شستشو دهند.

فرتوک‌زاده افزود: التهاب پلک در افراد مسن بیشتر اتفاق میفتد و بهتر است که در زمان‌های تشدید آلودگی‌های محیطی کمتر از خانه خارج شوند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پندار آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۷۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان