//
کدخبر: ۱۰۸۸۴۳ //

درمان های خانگی خارش پوست سر

اگر با مشکل خارش پوست سر مواجه هستید، به توصیه های این مطلب عمل کنید.

 درمان های خانگی خارش پوست سر
به گزارش فرتاک نیوز،

خارش پوست سر می تواند دلایل مختلفی از جمله خشکی پوست، مشکل پوستی و ... داشته باشد. برای رفع خارش پوست سر روش های بسیاری وجود دارد که پیشنهاد ما به شما روش هایی است که طب سنتی توصیه می کند. در این مطلب روش های گیاهی برای درمان خارش پوست سر را معرفی می کنیم.

روغن دانه کنجد

یکی از راه های درمان گیاهی خارش پوست سر استفاده از روغن کنجد می باشد. برای این منظور قبل از اینکه به رختخواب بروید، به مدت ده دقیقه پوست سر خود را با روغن کنجد گرم شده ماساژ دهید و موهای خود را در یک حوله بپیچید و بگذارید تا صبح بر روی سر شما بماند.

آبلیمو

اگر پوست سرتان زخم است از این درمان به علت سوزش اجتناب کنید. در غیر این صورت دو قاشق غذاخوری آبلیمو را در یک استکان آب بریزید و با آن پوست سر خود را شستشو دهید. اسیدیته موجود در آبلیمو مواد شیمیایی روی پوست سر را متعادل می کند و سبب تسکین خارش می شود.

نمک

نمک را مستقیما روی پوست س خود بریزید و با انگشتانتان آن را روی پوست ماساژ دهید تا با از بین بردن پوست های مرده سبب رویش پوست جدید در سر شوید و با این کار خارش پوست سر خود را هم درمان کرده باشید.

آلوئه ورا

ژل درون گیاه آلوئه ورا با خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن موجب خنک شدن و درمان گیاهی خارش پوست سر می گردد.

جوش شیرین

با مقداری آب و جوش شیرین کمی خمیر بسازید و به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید تا با این کار و رساندن خاصیت قلیایی جوش شیرین به پوست سر، خارش آن را درمان کنید.

روغن نارگیل

با کمی روغن نارگیل پوست و موهای خود را چرب کنید و اجازه دهید تا مقداری بر روی پوست سر شما بماند و بعد آن را آبکشی کنید.

شنیلیله

برگ های شنبلیله را دم کنید و با استفاده از آن پوست سر خود را بشویید تا از خواص شنبلیله در درمان خارش پوست خود استفاده کرده باشید.

سرکه سیب

سرکه را با آب رقیق کنید و بعد پوست و موی خود را با آن ماسا دهید تا از خواص سیب برای درمان خارش پوست سر خود بهره مند شوید.

روغن درخت چای

به جای شامپو از ده تا بیست قطره روغن چای استفاده کنید و موهای خود را با آن بشویید. این کار را در هفته دو تا سه بار انجام  دهید تا از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی این روغن بهره مند شوید.

چای سبز

موهای خود را برای تسکن خارش به مدت ده دقیقه با چای سبز بشویید و از خواص چای سبز در درمان ای عارضه بهره مند شوید.

روغن زیتون

روغن زیتون را گرم کنید و با آن پوست خود را ماساژ دهید و بگذارید تا صبح روی سر شما بماند. این کار هم یک درمان موثر برای خارش پوست سر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان