//
کدخبر: ۱۰۶۱۱۶ //

برگزاری کلاس‌های آموزشی تب کریمه کنگو در ثلاث‌باباجانی

برگزاری کلاس‌های آموزشی تب کریمه کنگو در ثلاث‌باباجانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 کلاس آموزشی تب کریمه کنگو برای روستای گوگرد شهرستان ثلاث‌باباجانی در حال برگزاری است.

دکتر اشکان مرادیسرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ثلاث‌باباجانی با بیان مطلب بالا، افزود: با شروع فصل گرما و افزایش رطوبت نسبی هوا شرایط برای تزاید و تکثیر حشرات و کنه‌ها که از عوامل اصلی انتقال بیماری تب کریمه کنگو هستند، فراهم می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری و مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو کلاس‌های آموزشی متعددی برای دامداران و مردم روستاهای شهرستان برگزار شده که در این کلاس‌ها بیش از 760 نفر شرکت کرده‌اند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ثلاث‌باباجانی همچنین به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته این شهرستان به تشریح نکاتی در ارتباط با راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو پرداخت.

 مرادی در این سخنرانی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی از مردم خواست تا حد امکان به دام نزدیک نشوند و از دامداران نیز خواست در تماس با دام نکات بهداشت فردی (دستکش، چکمه، لباس مناسب و ...) را رعایت نمایند.

وی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهم‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است و در حالی که بر روی دام هیچ علایم و اثری ندارد اما برای انسان بسیار خطرناک است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: عامل انتقال این بیماری، کنه است که با گزش حیوانات وحشی، دام های اهلی و حتی انسان را مبتلا می‌کند در حالی که این بیماری تلفات و یا علائم خاصی در دام ایجاد نمی‌کند.

مرادی ادامه داد: راه انتقال این بیماری از طریق تماس با گوشت و ترشحات دام آلوده است که تب ناگهان، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی‌اشتهایی، استفراغ، گلودرد، دل درد، تغییرات خلقی مانند بی‌قراری و افسردگی از علایم آن در انسان است و خونریزی در ناحیه سینه و ران هم از علامت ویژه این بیماری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۶۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان