//
کدخبر: ۱۰۲۴۵۶ //

درمان آکنه با چوب صندل

چوب صندل قرمز برای از بین بردن آکنه و کاهش تورم ناشی از آن کمک زیادی می کند.

 درمان آکنه با چوب صندل
به گزارش فرتاک نیوز،

آکنه یا جوش مشکلی است که هر کسی تا به حال آن را تجربه کرده است و کسی که گرفتار این مشکل است هر روشی را امتحان می کند تا از دست آن ها خلاصی یابد. در این مقاله به معرفی چوب صندل و خواص آن برای سلامت پوست پرداخته شده است.

چوب صندل چیست؟

صندل، یکی از درختان خوشبوی جنس صندل می‌باشد. گونه‌های این درخت در نپال، جنوب هند، سریلانکا، هاوایی، جزایر اقیانوس آرام جنوبی و استرالیا یافت می‌شود. از چوب صندل هم به‌عنوان ماده خوشبوکننده و هم در نجاری استفاده می‌شود.

در هند معابدی از چوب صندل ساخته شده که بعد از گذشت قرنها عطروبوی خود را حفظ کرده‌اند. جعبه‌های جواهرات، بادبزن‌های دستی و چوب بری‌های زیبا هنوز در قسمت‌هایی از آسیا بخصوص در هند از چوب صندل ساخته می‌شوند.

ضد پیری

در بالا گفتیم که یکی از فواید چوب صندل قرمز خواص ضد پیری آن  است. این  به سفت شدن پوست و جوانی و شادابی کمک میکند به شرط اینکه هر روز از آن استفاده کنیم. می توانید یک ماسک صورت ضد پیری با چوب صندل قرمز  درست کنید به این شیوه که چهار قاشق چای خوری پودر چوب صندل قرمز و دو قاشق چای خوری چای بابونه را با هم مخلوط کنید تا  یک خمیر نرم و صافی شود. بر روی صورت بمالید  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد با اب سرد بشوئید. چای بابونه  خواص قابض طبیعی دارد که به کوچک شدن منافذ پوست کمک کرده  و رنگ پوست  را روشن می کند.هر روز از این ماسک استفاده کنید

برای آکنه

چوب صندل قرمز  برای از بین بردن آکنه و کاهش تورم ناشی از آن کمک زیادی میکند. برای تهیه این  ماسک چوب صندل  نیاز به یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل قرمز، نصف قاشق چای خوری گلاب، نصف قاشق چای خوری عسل و کمی پودر زردچوبه نیاز داریم.  همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.  آن را در منطقه آسیب دیده مالیده و نیم ساعت بماند سپس  با آب سرد بشوئید. این درمان برای تسکین آکنه و کاهش آن بسیار موثر است بشرطی که هر روز استفاده کنید

پوست های چرب

پوست چرب نیاز به یک ماسک خاص دارد مراقبت نامناسب می تواند به  مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه بوجود امدن جوش منجر شود برای مراقبت از پوست چرب می توانید چوب صندل قرمز  را به طور منظم استفاده کنید برای  این کار  از یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل قرمز و یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه را با هم مخلوط  بر روی صورت بمالید به  مدت ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشوئید. استفاده منظم از این ماسک  به کوچک شدن منافذ بزرگ پوست و کنترل ترشح چربی اضافی کمک میکند

لایه‌بردار

احتمالا رایج‌ترین کاربرد پودر چوب صندل، قدرت آن در پاک کردن کثیفی‌ها و مواد زائد از منافذ پوست است. این خاصیت سبب می‌شود تا پوست بتواند نفسی کشیده و نقاط مختلف پوست از عفونت‌های باکتریایی در امان باشند.

چوب صندل سفید:

طبیعت صندل سفید : سرد و خشک است.

ترکیب شیمیایى صندل سفید: 96- 89 درصد ماده سانتالول- سانتالون- سانتن- اسانس روغنى فرّار.

خواص درمانى صندل سفید:

1- صندل سفید را به صورت غبار نرم بسایید و مصرف کنید. گرم‌کننده داخلى است، درد را کاهش مى‌دهد، تهوع و استفراغ و سکسکه را قطع مى‌کند، درد کمر را تسکین مى‌دهد، بادشکن است، براى وبا نافع است، فرح‌آور است، مقوى معده و قابض مى‌باشد، براى تحلیل ورمهاى گرم مفید است، خفقان گرم و تبهاى تند صفراوى و ضعف قوه حافظه و ذهن و معده و کبد گرم‌مزاجان را برطرف مى‌سازد.

2- پودر صندل سفید با آب عنب الثعلب و یا با آب حى العالم یا با آب برگ خرفه براى رفع نقرس گرم مصرف مى‌شود.

3- آب جوشانده صندل سفید را بنوشید. مدرّ و ضدّ تب است، اسهال ساده و اسهال خونى را متوقف مى‌سازد.

4- پانزده تا چهل قطره از اسانس صندل سفید را با 3 گرم الکل حل کنید و سه قسمت نمایید و هر سه قسمت را سه بار در روز بخورید. سوزاک را درمان مى‌کند.

5- صندل سفید را به صورت پودر درآورید و با کمى آب خمیر نموده ضماد اندازید. بسیار خنک‌کننده است و سردردهایى که از گرما ایجاد شده باشد را تسکین مى‌دهد، تب را قطع مى‌کند، حرارت و خارش و التهاب پوستى را برطرف مى‌سازد.

6- پودر صندل سفید را با گلاب و کافور مخلوط کنید و بمالید. سردرد گرم را تسکین مى‌دهد

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان