//
کدخبر: ۴۲۳۴۷۰ //
قیمت گوشت قرمز | قیمت گوشت قرمز امروز | افزایش قیمت گوشت قرمز 1402

قیمت گوشت قرمز ۱۰۰ هزار تومان ریخت | اعلام تازه ترین قیمت گوشت قرمز در بازار

قیمت هر کیلو گرم گوشت قرمز که چندی پیش به حدود نیم میلیون رسیده بود حالا با بیش از ۱۰۰ هزار تومان کاهش مواجه شده است.

قیمت گوشت قرمز ۱۰۰ هزار تومان ریخت | اعلام تازه ترین قیمت گوشت قرمز در بازار

خبرملت: در طول یک سال گذشته قیمت گوشت قرمز به شدت افزایش پیدا کرده است. قیمت گوشت قرمز در ایران در مقایسه با قیمت متوسط جهانی بالاتر است. تحلیلگران اقتصادی می‌گویند برای کاهش قیمت گوشت قرمز ابتدا باید قیمت دام کاهش پیدا کند. در روزهای اخیر قیمت مرغ کاهش پیدا کرده و مردم امیدوارند که قیمت گوشت قرمز نیز ارزان شود. تازه ترین خبرها درباره قیمت گوشت قرمز را در ادامه از خبرملت می‌خوانید.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت از کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر خبر داده است.

به نوشته ایرنا، گوشت قرمز از گذشته تاکنون به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی موجود در سفره ایرانیان شناخته می‌شود؛ با این حال همواره به منظور تامین نیاز مصرف‌کنندگان و تنظیم بازار، واردات گوشت قرمز انجام می‌شود و به طور متوسط طی ۱۰ سال اخیر سالیانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز (معادل ۱۰ درصد نیاز کشور) وارد کشور شده است.

بر اساس این گزارش، در چند ماه گذشته قیمت گوشت در بازار افزایش داشت و به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسید، اما با اقدمات دولت و وزارت جهاد کشاورزی و انجام واردات، قیمت گوشت طی هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که علاوه بر عرضه گوشت گوساله و گوسفندی منجمد، گوشت گوسفندی و گوساله گرم نیز به وفور در بازار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و میدان‌های اصلی عرضه محصولات پروتئینی یافت می‌شود.

اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد. همچنین قیمت گوشت قرمز در میدان بهمن به عنوان مهم‌ترین مرکز عرضه محصولات پروتئینی و میادین میوه و تره‌بار با نرخ‌هایی پایین‌تر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز عرضه می‌شود.

طبق آمارهای موجود، درحال‌حاضر روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله وارداتی به کشور وارد می‌شود که نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن آن گوشت گرم گوسفندی و حدود ۸۰ تن گوشت گرم گوساله در قالب دام زنده سنگین از سیستان وارد و به بازار عرضه می‌شود.

قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز چقدر ارزان شد؟

در همین رابطه «علیرضا پیمان پاک» قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم لاشه تنظیم بازاری حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم گوشت ران و سردست تنظیم بازاری زیر ۳۹۰ هزار تومان است و سایر قطعات بر اساس قیمت‌گذاری معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده و به فروش می‌رسد.

وی افزود: لاشه‌ها بر اساس کیفیت، قطعه‌بندی می‌شود. تعیین قیمت تنظیم بازاری هر قطعه یک فرمولی دارد که گران‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات که ران و سردست است، حداکثر به نرخ ۳۹۰ هزار تومان در بسته‌بندی به فروش می‌رسد. البته قیمت در میادین میوه و تره‌بار به دلیل عرضه غیرقطعه‌بندی، حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان از محصول قطعه‌بندی ارزانتر است.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد طی یکی دو هفته آینده، میزان واردات گوشت گوساله گرم وارداتی را به ۱۵۰ تن در روز افزایش دهد.

اعلام قیمت گوشت قرمز توسط دولت

قیمت‌های تنظیم‌بازاری هر کیلوگرم گوشت ران و سردست گوسفندی با ماهیچه ۳۹۰هزار تومان، گردن ۲۶۵هزار تومان، راسته با استخوان ۳۱۰هزار تومان، قلوه‌گاه بدون استخوان ۲۴۰هزار تومان و مخلوط ۳۱۶هزار تومان اعلام شد.

به گزارش تسنیم، وزارت جهاد کشاورزی قیمت گوشت‌های تنظیم‌بازاری وارداتی را اعلام کرد، بر این اساس قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز، ران گوسفندی و سردست گوسفندی با ماهیچه 390 هزار تومان، گردن گوسفندی 265 هزار تومان، راسته با استخوان گوسفندی 310 هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی بدون استخوان 240 هزار تومان، مخلوط گوسفندی 316 هزار تومان است.

 این وزارتخانه از مردم خواسته است که اگر در فروشگاه‌ها این محصولات را با قیمتی بیشتر مشاهده کردند آن را از طریق سامانه 124 با درج عنوان شرکت بسته‌بندی به بازرسین اعلام کنند تا با گرانفروشی برخورد شود.

قیمت گوشت قرمز

انتظار کاهش قیمت گوشت قرمز در ماه‌های آینده

رییس شورای تامین دام به رکود در بازار گوشت قرمز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سیاستگذاری های اخیر در تامین گوشت قرمز از محل واردات، گوشت منجمد با حجم بالایی در کشور موجود است که در ثبات قیمت آن تاثیر داشته است زیرا مدتی است که شاهد افزایش قیمت گوشت نیستیم.

پوریان درخصوص اینکه چرا با توجه به حجم واردات قیمت این محصول در بازار کاهش محسوسی نداشته است، گفت: برخی فروشندگان به شکل خودسرانه قیمت‌هایی برای عرضه گوشت قرمز در بازار اعلام می کنند، اما این قیمت ها واقعی نیست بلکه نرخ واقعی هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی و گوساله برای مصرف کنندگان باید در محدوده ۴۰۰ هزار تومان باشد و نرخ های بیش از این به طور حتم کاذب است.

وی بر این باور است که گوشت وارداتی با حجم گسترده در حال تامین است تا کشور کمبودی در این زمینه نداشته باشد که البته به نسبت تامین این محصول تقاضا برای آن نیز زیاد است. بنابراین دولت تلاش دارد با تامین و عرضه مناسب گوشت گوسفندی و گوساله از محل واردات، علاوه بر حفظ ذخایر داخلی موجب تنظیم بازار این محصول شود.

قیمت گوشت قرمز

رییس شورای تامین دام کشور افزود: اکنون بخش عمده گوشت وارداتی گرم و منجمد در بخش های خاص از جمله مراکز دولتی و درمانی و فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های بسته بندی عرضه می شود که بیشتر آنها مربوط به استان تهران است و به برخی استان ها تخصیص داده نمی شود، در حالی که برای تنظیم بازار این محصول باید گوشت گوسفندی و گوساله به طور گسترده و مستمر در بطن بازار عرضه شود تا قیمت ها روند کاهشی به خود بگیرند تا جلوی گران‌فروشی برخی گرفته شود.

وی درباره بازار گوشت قرمز در ماه های آینده گفت: دولت برای حفظ ذخایر و تامین بازار داخلی، واردات گوشت گرم و منجمد را همچنان در دستور کار دارد و با وجود مشکلات عدیده دام زنده و گوشت قرمز داخلی نیز در حال تولید است؛ بنابراین در ماه های آینده با مشکلی در این بخش روبه‌رو نخواهیم شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۴۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان