//
کدخبر: ۴۰۸۰۸۰ //
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرگزاری موج:

نظارت بر پلتفرم های پخش اینترنتی فیلم بر عهده نهادهای فراهنگی است

عیسی زارع پور گفت: انتشار فیلم روی پلتفرم ها یک مساله محتوایی است، به همین دلیل نظارت بر فعالیت این پلتفرم ها مربوط به بخش های فرهنگی کشور است.

نظارت بر پلتفرم های پخش اینترنتی فیلم بر عهده نهادهای فراهنگی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره همکاری فعالیت پلتفرم های انتشار دهنده فیلم بر بستر اینترنت، گفت: در حال حاضر حوزه مسئولیت این پلتفرم ها به وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما بر می گردد و بین این دو دستگاه قبلا اختلافاتی وجود داشته و در شورای عالی انقلاب فرهنگی توافقاتی کرده اند.

زارع پور با بیان اینکه انتشار فیلم روی پلتفرم ها یک مساله محتوایی است، به همین دلیل نظارت بر فعالیت این پلتفرم ها مربوط به بخش های فرهنگی کشور است، افزود: وزارت ارتباطات به مسئله این پلتفرم ها ورود نمی کند، زیرا نهادهای مربوطه مشخص هستند.

به گزارش خبرگزاری موج، پیش تر  شواری عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که موضوع نظارت بر صوت و تصویر فراگیر از وظایف مرکز ملی فضای مجازی است و معاونین مرکز ملی فضای مجازی نیز در مصاحبه‌‌هایی که داشتند تاکید کرده بودند که صوت و تصویر فراگیر هنوز در کشور تعریف واحدی ندارد.

شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین در اوایل شکل‌گیری زیرمجموعه وزارت ارشاد و تابع تصمیم‌گیری‌های این نهاد بودند اما اکنون بیش از دو سال است که مسئولیت تولید، ارزشیابی و نظارت سریال‌های شبکه نمایش خانگی به صداوسیما واگذار شده و ساترا مسئولیت تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را بر عهده گرفته است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان