//
کدخبر: ۴۰۶۸۵۹ //
پیشنهاد ناهار | غذا با مرغ و بادمجان

ناهار چی بپزم ؟ | آموزش یک غذای فوق العاده خوشمزه

اگر شما هم برای پختن غذا با سوال همیشگی " چی درست کنم؟ " دست به گریبان هستید یک پیشنهاد عالی برایتان داریم.

ناهار چی بپزم ؟ | آموزش یک غذای فوق العاده خوشمزه

اینجا به سراغتان آمدیم که دیگر نپرسید " چی درست کنم؟ " قرار است کوفته مرغ با سس بادمجان را امتحان کنید و از این غذای لذیذ حسابی لذت ببرید.

کوفته مرغ یکی از کوفته های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با سس مخصوص بادمجان کبابی تهیه می شود و روش تهیه بسیار آسانی دارد. این کوفته خوشمزه و ساده با سینه و ران چرخ شده مرغ تهیه می شود و شما می توانید به همراه نان تازه یا برنج و سالاد سرو کنید. این دسته غذا ها بیشتر برای کشور ترکیه می باشد که بادمجان کبابی را با گوشت یا مرغ ترکیب می کنند و یک غذای فوق العاده خوشمزه تهیه می کنند. این سس بی نظیر می باشد و شما می توانید با کوفته قلقلی نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته مرغ با سس بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مرحله اول : آماده سازی مرغ

ابتدا ران مرغ و پیاز را داخل غذا ساز میکس کنید و بعد به آن پودر سوخاری و ادویه که شامل ؛ نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه ، پاپریکا و پودر سیر اضافه کنید و مجدد مخلوط کنید تا خوب میکس شود.

مرحله دوم: سرخ کردن کوفته مرغ

و از مواد گرفته و آن را به شکل کوفته طبق عکس در بیاورید و داخل روغن با حرارت ملایم سرخ کنید تا مغز پخت شود و بهش زعفران دم شده هم حین سرخ شدن اضافه کنید که هم طعم و هم رنگ جذابی به خودش بگیرد.

مرحله سوم: تهیه سس بادمجان

حالا بادمجان ها را خورد کنید و توی آب و نمک بگذارید که تلخیش از بین رود و بعد داخل ۲ قاشق غذا خوری روغن و نصف پیمانه آب جوش بگذارید خوب بپزد و سرخ شود.

(در صورت تمایل میتوانید بادمجون ها را کبابی هم کنید) سپس آن ها را خوب له کنید تا پوره شوند ، گوجه ها را پوست بگرید و آن ها را پوره کنید و توی تابه تفت دهید.

آبش که کشیده شد بهش رب و ادویه ها که شامل ، نمک ، فلفل سیاه ، پاپریکا و پودر سیر فراوان را اضافه کنید و ۳ دقیقه ای تفت دهید تا رب خوب تفت بخورد به همراه ادویه ها.

در آخر بادمجان های پوره شده را بهش اضافه کنید و همه را یکدست کنید و بعد از تقریبا ۵ دقیقه ای که همه مواد با هم خوب تفت خوردند یکدست شدن سس آمادست.

مرحله چهارم: پخت کوفته‌های مرغ در سس

کوفته‌های مرغ را به سس اضافه کنید اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه مرغ‌ها با سس پخته شود تا حسابی طعم بادمجان به مرغ هم منتقل شود.

موقع سرو کوفته های مرغ را روی سس بادمجان بگذارید و در کنار برنج زعفرانی با عشق نوش جان کنید.(میتوانید به جای کوفته مرغ از کوفته گوشت قرمز هم استفاده کنید)

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۸۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان