//
کدخبر: ۴۰۳۶۹۹ //
سازمان تامین اجتماعی

سوپرایز سازمان تامین اجتماعی برای این افراد از خرداد + جزئیات

فقط با عضویت و احراز هویت در والکس 70 هزار شیبا رایگان بگیرید با ارزش ٧٠ هزار تومان بصورت کاملا رایگان هدیه بگیرید تنها چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت!

سوپرایز سازمان تامین اجتماعی برای این افراد از خرداد + جزئیات

تامین اجتماعی به معنای فرآیند تأمین نیازهای اجتماعی افراد و خانواده‌ها در برابر رویدادهای غیرمنتظره و اتفاقات ناگوار است. تأمین اجتماعی شامل ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، پشتیبانی از بیماران، حمایت از سالمندان و معلولین، کمک به خانواده‌های نیازمند و ... است. هدف اصلی تامین اجتماعی، افزایش سطح کیفیت زندگی جامعه و کاهش فقر و بی‌ثباتی است. در بسیاری از کشورها، دولت‌ها مسئولیت تامین اجتماعی را به عهده دارند و برنامه‌های گسترده‌ای را برای این منظور اجرا می‌کنند.برای اطلاع بیشتر از برنامه تامین اجتماعی مطلب زیر را بخوانید.

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، ادارات و سازمان ها و سایر محیط های کاری ایجاد شدند. بیمه تامین اجتماعی عمدتاً برای دهک های متوسط ​​و پایین است. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی به رفع برخی نیازهای اساسی مردم می کند. در حال حاضر، با توجه به قانون مطمئن امنیت اجتماعی و بیمه نامه برای کلیه کارگران اجباری می باشد. می توان گفت سازمان و بیمه تامین اجتماعی مهمترین رکن است صنعت بیمه در داخل کشور است.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که از ابتدای سال 1400 تا پایان شهریور ماه 1401 در مجموع 92 هزار و 989 هدیه ازدواج به بیمه شدگان واجد شرایط پرداخت شده و مبلغ کل پرداختی از این محل به 570 میلیارد تومان رسیده و میانگین مبلغ هدایای عروسی پرداختی به بیمه شدگان در این دوره روند رو به رشدی داشته و در ماه های اخیر با اجرای سامانه مراقبت غیبت های تامین اجتماعی، امور مربوط به ثبت نام و بررسی شرایط و پرداخت کلیه اقلام هدایا انجام شده است. ازدواج به افراد واجد شرایط به صورت غیرحضوری حقوق پرداخت شده است.

بر اساس ماده 85 قانون تامین اجتماعی، کمک هزینه ازدواج یا هدیه ازدواج یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی است که به صورت رایگان پرداخت می شود. بر اساس این گزارش، مبلغ ریالی هدیه ازدواج سازمان تامین اجتماعی برابر با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر از حق بیمه افراد واجد شرایط در دو سال قبل از تاریخ عقد می باشد. تقسیم بر 24 اگر مقدار محاسبه شده کمتر از حداقل باشد حقوق تاریخ ازدواج، مبلغ قابل پرداخت باشد حداقل حقوق سال اجرای قرارداد افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، اگر زن و شوهر در صورتی که هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی و مشمول باشند، کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می شود.

بر اساس آخرین گزارش اداره آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، از ابتدای سال 1400 تا پایان شهریور 1401، 92 هزار و 989 هدیه ازدواج به بیمه شدگان واجد شرایط در مجموع بیش از 570 میلیارد تومان پرداخت شده است.

همچنین میانگین مبلغ پرداختی برای هدایای عروسی در این مدت 18 ماهه روندی افزایشی را نشان می دهد که بیشترین میانگین پرداختی 5 میلیون و 200 هزار تومان در شهریور ماه 1401 بوده است. 12 هزار و 872 سند پرداخت هدیه ازدواج برای بیمه شدگان واجد شرایط صادر شد.

بر اساس این گزارش، تعداد هدایای ازدواج پرداختی در شهریور 1401 نسبت به شهریور 1400 در تمامی استان ها به جز کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و آذربایجان شرقی مثبت و بیشترین رشد را داشته اند. رشد در باره استان سیستان و بلوچستان با رشد 118.9 درصدی تعداد هدایای عروسی پرداختی در این مدت.

اداره آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در این گزارش اشاره کرده است که درصد اسناد صادره غیرحضوری نسبت به اسناد صادره حضوری در این مدت 18 ماهه روند افزایشی داشته است، به طوری که در در ماه های آخر این بازه زمانی، موارد صدور غیرحضوری اسناد به نزدیک به 100 درصد رسیده است.

روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده است که در حال حاضر برای دریافت این خدمت نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی نیست و واجدین شرایط پس از ثبت نام در سامانه خدمات غیر حضوری این سازمان و با ثبت درخواست و شماره حساب خود در این سامانه می توانند از هدیه ازدواج سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

بیمه شدگان محترم می توانند با ورود به سامانه estamin.ir و مراجعه به منوی «در خواست بیمه شده/نفقه کوتاه مدت/ کمک هزینه ازدواج»، صرفاً با وارد کردن تاریخ ازدواج و کد ملی همسر، درخواست خود را برای دریافت این سررسید ثبت کنند. اتصال آنلاین این سامانه با سامانه سازمان ثبت احوال، برای دریافت این هدیه نیازی به ارائه مدرک یا مدرک دیگری نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان