//
کدخبر: ۱۹۷۹۲۲ //

سلاح سرّی ایران در مقابله با آمریکا

مسئولان سایبری نیروهای آمریکایی در خلیج فارس تصریح کرده اند که ضربه انتقام جویانه ای به ایران وارد کرده اند. حمله متوجه یک گروه تجسسی ایرانی می شود که متهم به مشارکت در حملاتی هستند که اخیرا علیه کشتیهای تجاری اتفاق افتاد.

 سلاح سرّی ایران در مقابله با آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

د.أنور یوسف در الجزیره نوشت: این روزها جهان شاهد وقوع حوادثی سریع و تنش هایی در آبهای خلیج فارس است که ماهیت جنگهای پنهانی که در آن جریان دارد، مشخص نیست. مسئولان سایبری نیروهای آمریکایی در خلیج فارس تصریح کرده اند که ضربه انتقام جویانه ای به ایران وارد کرده اند. حمله متوجه یک گروه تجسسی ایرانی می شود که متهم به مشارکت در حملاتی هستند که اخیرا علیه کشتیهای تجاری اتفاق افتاد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: این در حالی است که شورای امنیت ملی آمریکا و فرماندهی سایبری از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرده و تاکید نمودند که این موضوع به سیاست و امنیت کشورشان مربوط است. در این میان، قدرت تهران برای جمع آوری اطلاعات برای عملیات هجومی در طول دهه گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است.

اما در مورد استراتژی ایرانی در جمع آوری اطلاعات باید گفت در آغاز مبتنی بر استفاده از شبکه های اجتماعی بود تا بوسیله انها دریانوردان آمریکایی را روی کشتی ها ردیابی کنند؛ به این ترتیب که ایرانی ها با حسابهای کاربری جعلی، سعی در فریب دریانوردان داشتند؛ در حالی که امریکایی ها در تمام مدت ارتباط با صاحبان این حسابها، از هویت واقعی آنها بی اطلاع بودند. این عملیات کمک زیادی به روشن شدن نقشه یگانهای نظامی آمریکا کرد. در این زمینه ایران نسبت به سالهای اخیر پیشرفت زیادی کرده و بوضوح از مطالعات روانشناسی استمداد جسته بود.

می توان گفت جنگ های الکترونیکی اکنون به میدان مقابله ایران با جنگ اقتصادی ایالات متحده تبدیل شده است. همانطور که امریکایی ها نیز از این شکل جنگ استفاده می کنند. در پی حملات منسوب به ایران، دولت آمریکا تصمیم گرفت از حملات سایبری استفاده کند. ضمن اینکه لازم به ذکر است جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در زمره حامیان استراتژی ایجاد زمینه ای برای قدرتهای سایبری، در راستای افزایش حملات الکترونیکی علیه هر طرفی که منافع ایالات متحده را تهدید کند، قرار گرفته است.

آیا جهان در آستانه ورود به جنگ هایی است که بدون خونریزی و از طریق رایانه ها صورت می گیرد، که می توانند بر زیربناها تاثیرگذار باشند؛ جنگی که نه سربازهای آن مشخص هستند و نه مرز و میدانی روی زمین دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ۵۵آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۹۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان