//
کدخبر: ۱۹۱۴۴۱ //

ادعای واهی پمپئو درباره ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های مخرب " تیم ضد ایرانی ب" در جمع خبرنگاران مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران در حمله به چند نفت‌کش در بندر فجیره دست داشته است.

ادعای واهی پمپئو درباره ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از عزیمت به اروپا در جمع خبرنگاران با طرح ادعای واهی دست داشتن ایران در حمله به نفت‌کش‌های بندر فجیره، مدعی شد: ایران این کار را برای افزایش بهای نفت خام در سراسر جهان انجام داده است.

وی همچنین مدعی شد که شواهد و مدارک جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره دست داشت ایران در حمله بندر فجیره را مشاهده کرده است.

به گزارش ایسنا، جان بولتون روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سفارت واشنگتن در ادعایی بی‌اساس گفت که تردید ندارد ایران پشت ماجرای حمله به چند نفتکش در بندر فجیره در امارات قرار دارد.

این در حالی است که کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان پیش از این در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ رویداد اخیر در آب‌های عمان برای تعدادی نفت‌کش را مشکوک توصیف کرد و گفت که باید برای روشن شدن واقعیات تحقیق شود.

وی درباره ادعاهای خصمانه مبنی بر دست داشتن ایران در این حوادث، این ادعا را رد و تاکید کرد: مشخص است که ایران هرگز دخالتی در این ماجرا نداشته است و ارتباطی با آنچه اتفاق افتاد ندارد و لذا باید تحقیق شود تا عناصر دخیل در این حادثه معلوم شوند.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای واهی و ایران‌هراسانه جان بولتون، دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در حمله چندی پیش به چند کشتی در بندر الفجیره امارات را شدیداً رد و آن را ناشی از برنامه‌های ذهنی و سیاست‌های مخرب " تیم ضد ایرانی ب" دانست و گفت: طرح چنین ادعای مضحکی در دیدار دو نفر از اعضای آن تیم که رویکردهای ضدایرانی آنها سابقه‌ای طولانی دارد امر عجیبی نیست.

وی افزود: اما آقای بولتون و سایر جنگ طلبان و آشوب طلبان باید بدانند که صبر راهبردی، هوشیاری بالا و آمادگی کامل دفاعی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از اراده ملتی بزرگ و مقاوم است، مانع تحقق خواسته‌های شوم آنها برای برای ایجاد هرج و مرج در منطقه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۴۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان