//
کدخبر: ۱۸۵۷۶۳ //
رسانه عراقی:

صالح و پمپئو بر عدم افزایش تنش با ایران تاکید کردند

یک خبرگزاری عراقی نوشت: رئیس جمهوری عراق و وزیر امور خارجه آمریکا بر ادامه معافیت عراق از اجرای تحریمهای ضد ایرانی و همچنین عدم افزایش تنش با ایران تاکید کردند.

صالح و پمپئو بر عدم افزایش تنش با ایران تاکید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری سومریه نیوز عراق دقایقی پیش به نقل از یک منبع مطلع نوشت: مایک پمپئو که در یک سفر اعلام نشده سه شنبه شب وارد بغداد شد با برهم صالح رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گفته این منبع؛ در این دیدار بر تمدید معافیت عراق از اجرای تحریم های ضد ایرانی و همچنین عدم افزایش تنش با ایران از سوی آمریکا تاکید شد.

از سوی دیگر به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز دیدار و گفت و گو کرد.

ساعتی پیش محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق در توییتی اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه ها مبنی بر سفر پمپئو و دیدارش با مقامات عراقی را تایید کرد.

وی از دیدارهای جداگانه مایک پمپئو در بغداد با 'برهم صالح' رئیس جمهوری و 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق خبر داد.

الحکیم در صفحه توییتر خود نوشت که وی 'در دو نشست مهم جداگانه' پمپئو با نخست وزیر و رئیس جمهوری شرکت داشته است.

به نوشته او، در این دیدارها دو طرف درباره روابط دو جانبه، آخرین تحولات مربوط به امنیت منطقه و موضوع مبارزه با تروریسم بحث و گفت و گو کردند.

پیش از سفر پمپئو به بغداد رسانه ها خبر داده بودند که وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود به آلمان را برای رفتن به مقصد اعلام نشده ای، لغو کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان