//
کدخبر: ۱۸۷۴۰۰ //
دکتر اسماعیل رمضان رئیس دانشکده حقوق دانشگاه ناسیونال جاکارتای اندونزی:

اقدام گوگل در مسدودسازی حساب کاربری رسانه های برون مرزی ایران ناقض اصل آزادی بیان است

دکتر اسماعیل رمضان رئیس دانشکده حقوق دانشگاه ناسیونال جاکارتا و دبیر کل انجمن روشنفکران مسلمان اندونزی (MASIKA-ICMI) و پژوهشگر ارشد قوه قضائیه اندونزی که اخیرا سفری به ایران داشته است، مسدودسازی حساب کاربری برخی شبکه های برون مرزی صداوسیمای ج.ا.ا. را محکوم کرده و آن را اقدامی تبعیض آمیز و خلاف اصل آزادی بیان از سوی گوگل دانست.

اقدام گوگل در مسدودسازی حساب کاربری رسانه های برون مرزی ایران ناقض اصل آزادی بیان است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر اسماعیل رمضان رئیس دانشکده حقوق دانشگاه ناسیونال جاکارتا و دبیر کل انجمن روشنفکران مسلمان اندونزی (MASIKA-ICMI) و پژوهشگر ارشد قوه قضائیه اندونزی در خصوص سفر خود به ایران به خبرنگار رادیو ملایو گفت: این اولین سفر من به ایران است. دیدگاه فعلی من در مورد ایران بسیار متفاوت از برداشتی است که قبلا از ایران داشتم . به نظر من فضا در ایران همچون اندونزی بسیار صمیمی و سرشار از دوستی و مهربانی است. من از استقبال مراکز فرهنگی و علمی ایران بسیار ممنونم و ارتباط ما مانند دو برادر دوست و مسلمان است.

دکتر رمضان دیدگاه خود را پیرامون نظام جمهوری اسلامی ایران چنین عنوان کرد: با توجه به تبلیغات بسیاری که علیه ایران به عنوان یک دولت شیعی تبعیض آمیز دیده می شود، اما چنین دیدگاهی کاملا" نادرست و دور از واقعیت است. در این سفر، من به طور مستقیم شاهد زندگی مسالمت آمیز همه گروه های نژادی و دینی در ایران بودم و متوجه شدم که اطلاعاتی که تا کنون از ایران دریافت کردم، نادرست است. ایران پیشرفته تر از تصورم است. آنچه که دیدم این بود که گروه های اقلیت اهل تسنن، حتی یهودیان و مسیحیان، در ایران زندگی آرامی دارند. در واقع، ایران با تبعیض مخالف است و ارزش های انسانی را حفظ می کند. ایران اسلامی پیشرفته تر از اطلاعاتی است که رسانه های غربی تا به امروز منتشر کرده اند. این چیزی است که ما باید درک کنیم.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه ناسیونال جاکارتا در رابطه با مسدود شدن شبکه های اجتماعی رسانه های ایرانی مانند خبرگزاری پارس تو دی، خبرگزاری تصویری ایران پرس و شبکه های هیسپان تی وی و پرس تی وی گفت: متاسفم که این رسانه های تاثیر گذار را مسدود می کنند. در حالی که در دنیای مدرن نمی توان جلوی ارتباط اطلاعات بین کشورها را گرفت. این رسانه ها در معرفی اطلاعات در مورد ایران، خاورمیانه و جهان اسلام برای روشنگری نقش مهمی را ایفا می کنند.

دبیر کل انجمن روشنفکران مسلمان اندونزی در ادامه افزود: از دیدگاه سیاسی، هدف و انگیزه دشمنان برای بستن شبکه های اجتماعی رسانه ای ایران مانند پارس تو دی اینست که برای انتشار واقعیت های خاور میانه و ایران برای مخاطبان جهان، ایجاد محدودیت کنند.

این تعارض است که غرب از یک سو، درباره آزادی بیان و رسانه صحبت می کند، و از سوی دیگر شبکه های اجتماعی ایران را که واقعیت ها را منعکس می کند، محدود می کنند. بدون شک این یک اقدام تبعیض آمیز پیچیده شده در شعارهای دموکراتیک است.

وی در پایان گفت : وب سایت پارس تودی اندونزی معاونت برون مرزی صداوسیمای ایران یکی از رسانه های آلترناتیو است که به عنوان رسانه ای تاثیر گذار برای انعکاس رویدادهای خاورمیانه و ایران و آشنایی مخاطبان با فرهنگ وآداب رسوم این کشور فعالیت می کند و موفق هم است. امیدوارم خبرگزاری پارس تودی بتواند بیش از این در ایجاد تقویت روابط بین اندونزی و ایران تاثیر گذار باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۴۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان