//
کدخبر: ۱۶۴۹۵۷ //
در هیسپان تی وی:

بومیان ال سالوادور از مشکلاتشان می گویند

برنامه «اینجا سرزمین من است» (Esta es mi tierra) که به صورت مستند گزارشی، درباره مسائل مهم اجتماعی موجود در میان کشورهای آمریکای لاتین تهیه و تولید می شود، مشکلات بومیان ال سالوادور را به تصویر کشیده است.

بومیان ال سالوادور از مشکلاتشان می گویند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، «آنا سولانز» تهیه کننده این برنامه هر بار به میان مردمان یکی از کشورهای آمریکای لاتین رفته و درباره موضوعی که برنامه باید بدان بپردازد، به تهیه گزارش پرداخته و در این میان نظرات کارشناسان مربوطه را نیز جویا می شود.

سولانز به سراغ بومیان ال سالوادور رفته تا مشکلات آن ها را بازگو کند. بر اساس گزارشی که در این برنامه ارائه می شود،علی رغم تلاش های دولت در سال های اخیر برای بهبود وضعیت بومیان و رفع قرن ها نادیده گرفته شدن آن ها، همچنان این افراد در  شرایط بحرانی قرار دارند. از جمله یکی از مواردی که دولت هیچگونه کمکی به آن نمی کند، بحث زنده نگه داشتن آداب و رسوم این افراد و همچنین زبان های بومی آن هاست.

در ادامه این مستند با یکی دیگر از موارد مورد چالش برای بومیان آشنا می شویم و آن بحث مالکیت زمین هایشان است. در بخش هایی از نواحی بومی نشین، در سال 1932 کشت و کشتارهایی از جانب زمین داران آن دوره برای بیرون کردن بومیان از منطقه رخ داد و اکنون این بومیان برای ماندن و زندگی کردن در زمین های آبا و اجدادیشان می بایست این زمین ها را اجاره کنند.

مستند گزارشی «اینجا سرزمین من است» در مدت زمان 25 دقیقه، دوشنبه 15 بهمن ماه ساعت 8:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان