//
کدخبر: ۱۶۱۶۷۹ //

سفر به جنگل های هیرکانی با ۴۰ میلیون سال قدمت

برنامه «ایران» هیسپان تی وی که در بین مخاطبان اسپانیایی زبان خود بینندگان زیادی دارد، این هفته به معرفی جنگل های هیرکانی و کاروانسرای قدیمی دیر گچین می پردازد.

سفر به جنگل های هیرکانی با 40 میلیون سال قدمت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «ایران» این شبکه در میان مخاطبان اسپانیایی زبان طرفداران فراوانی دارد و هر هفته این برنامه با نمایش زیبایی های طبیعی و مناظر بی نظیر گردشگری، غذاهای سنتی آن منطقه و آداب و رسوم مردمان آنجا، مخاطبان برنامه خود را با طبیعت و فرهنگ ایرانیان آشنا می کند.

در برنامه این هفته «ایران»، شیما کاظمی به معرفی یکی از بزرگترین کاروانسراهای ایران می پردازد. کاروانسرای دِیرِ گچین، یکی از بزرگ‌ترین کاروانسراهای ایران، بر سر راه جاده تاریخی ری به قم و در مرکز پارک ملی کویرقرار دارد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اثر باعث شده آن را «مادر کاروانسراهای ایران» بنامند. این بنا را به‌خاطر داشتنِ گنبدی از جنس گچ، دیر گچین نامیده‌اند، اما اکنون چنین گنبدی در بنا وجود ندارد. بنای این کاروانسرا مربوط به دوره ساسانی است.

نیلوفر صالحی در قسمت دوم برنامه به مازندران سفر کرده تا بینندگان را با جنگل های زیبای هیرکانی بیشتر آشنا کند. این جنگل ها به مساحت 55 هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی دریای خزر و در دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارند و از منطقه هیرکان جمهوری آذربایجان آغاز و تا استان گلستان در ایران امتداد دارند. در این برنامه می بینیم این جنگل با قدمت ۴۰ میلیون سال یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به‌شمار می‌آید و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود.

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان