//
کدخبر: ۱۵۳۹۲۱ //
در بازدید گروه رسانه ای افغانستان از شبکه های برون مرزی:

پیشنهاد تشکیل کارگروه رسانه ای از کشورهای همسایه

در دیدار گروهی رسانه ای از اتحادیه رادیو و تلویزیون های افغانستان به همراه خبرنگاران و برنامه سازان این کشور با پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، که در محل مجموعه سعادت آباد این معاونت برگزار شد، پیشنهاد تشکیل کارگروهی رسانه ای برای تبادل تجربیات و راهبردهای منسجم رسانه ای بین کشورهای همجوار و ایران مطرح شد.

پیشنهاد تشکیل کارگروه رسانه ای از کشورهای همسایه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی پرس تی وی، پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، در نشستی صمیمانه با گروه رسانه ای افغانستان، معاونت برون مرزی سازمان را بخشی قدیمی، با سابقه و باتجربه در میان رسانه های کشور معرفی کرد و افزود: ما با افتخار حدود یک سالی است که شبکه آی فیلم2 را برای مخاطبان فارسی زبان منطقه مثل افغانستان و تاجیکستان افتتاح کردیم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان این مناطق نیز روبرو شده است.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما افزود: وقتی ما با دوستان افغانستانی خود صحبت می کنیم احساس واقعی یک خانواده بودن را داریم و نگاه دو کشور هیچ وقت بین ما حاکم نبوده بلکه با نگاه یک تمدن و فرهنگ و یک خانواده بوده است و ما خودمان و دوستانمان در این کشور را جزو یک تمدن و آداب و رسوم می دانیم چون دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ مشترک هستیم. اعتقاد ما این است که در جوامع و حوزه های جغرافیایی که پرتنش و پرخبر هستند، معمولا جامعه حرفه ای روزنامه نگاری حرفه ای و آبدیده ای پرورش و تربیت  می یابند. به همین دلیل  می بینیم که در کنار همه تحولات و اتفاقاتی که در افغانستان اتفاق افتاده، در حال حاضر یک جامعه حرفه ای، با تجربه و توانمند رسانه ای  مشغول فعالیت هستند که با کمال افتخار اعلام آمادگی می کنیم که از این تجربیات رسانه ای آنها استفاده کرده و  تبادل تجربیات داشته باشیم.

جبلی در خصوص حضور رسانه های برون مرزی در افغانستان گفت که سال هاست ما در این کشور حضور رسانه ای داریم و خانواده برون مرزی تاکنون دو شهید در افغانستان تقدیم کرده؛ شهیدان تقدسی و حسین زاده که تصویربردار و همکار دفتر پرس تی وی ما در افغانستان بوده اند.افغانستان نیز شهدای رسانه ای زیادی در این راه و رسالت مقدس داده است و به نظر می رسد خون ایرانی و افغانستانی در کار خبر در این کشور با هم آمیخته شده است.

پیمان جبلی «رادیو دری» را یکی از رادیو های پرسابقه و موفق در افغانستان دانست و افزود: همان طور که از افغانستان این رادیو و برنامه های آن مورد استقبال واقع شده، ما در داخل کشور نیز تقاضا و درخواست های فراوانی داشتیم که برنامه های این رادیو در داخل کشور خودمان نیز چه در تهران و چه سایر استان ها شنیده شود تا عزیزان افغانستانی حاضر در ایران نیز از این برنامه ها استفاده کنند. لذا به نظر می رسد ما در این حوزه تجربه موفقی داشته ایم که البته با نقطه نظرات شما عزیزان رسانه ای کامل تر و بهتر خواهد شد.

محمد فهیم دشتی، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان و سرپرست این گروه رسانه ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از بازدید از شبکه های برون مرزی و مشاهده توانمندی های معاونت برون مرزی صداوسیما، پیشنهاد تشکیل گروه هایی متشکل از منتخب رسانه های آن کشور از افغانستان،همچنین از ایران، پاکستان، ترکیه، هندوستان و روسیه جهت دید و بازدید، انتقال تجربیات و تشکیل مکانیزمی منسجم جهت اتخاذ راهبردهای رسانه ای داد که به پیشنهاد وی کابل آمادگی اولین میزبانی این گروه های رسانه ای را دارد.

جبلی نیز با استقبال از این پیشنهاد، آمادگی تهران و معاونت برون مرزی را برای دومین میزبانی اعلام کرد و گفت: درصورتی  این سلسله نشست ها و هم اندیشی ها می تواند مفید باشد که درنهایت تبدیل به برنامه های قابل مشاهده بر روی آنتن شود و امیدواریم که این نشست نقطه شروع خوبی برای همکاری های مستمر ما با رسانه های خبری مختلف در افغانستان شود.

محمد فهیم دشتی، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران، محمد ضیا بومیا، رئیس اتحادیه خبرنگاران جنوب آسیا در افغانستان، عبدالمجیب خلوتگر، رئیس نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد در افغانستان، حجت الله مجددی، معاون انجمن خبرنگاران آزاد، عبدالصمد حامد پویا، رئیس نهاد عمومی بازار رسانه های افغانستان، عزیز الرحمن نسل، رئیس کابل پرس کلوب، میر علی اصغر اکبرزاده، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران، ناهید بشر دوست، خبرنگار خبرگزاری پژواک، گیتی بینظر بکتاش، تهیه کننده رادیو و تلویزیون آریانا و محمد عبدالله، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های افغانستان، گروه رسانه ای بازدید کننده از شبکه های برون مرزی مجموعه سعادت آباد سازمان صدا و سیما را تشکیل می دادند که طی آن از روند تهیه و ارسال اخبار و برنامه سازی در شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی آگاهی پیدا کردند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۳۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان