//
کدخبر: ۱۴۵۹۹۳ //
پس از چند ماه فعالیت آزمایشی؛

تارنمای «رافکا» فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

پس از چند ماه فعالیت آزمایشی تارنمای «رافکا» (راهنمای فرهنگ، کتاب و ادبیات) از روز پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۷ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

تارنمای «رافکا» فعالیت رسمی خود را آغاز کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

معرفی رویدادهای مهم فرهنگی، تحلیل و گزارش بحث‌های فرهنگی روز، آشنایی با چهره‌های فرهنگی ایران و جهان، حتی برگزاری مسابقه‌ها و جشنواره‌هایی در این زمینه از فعالیت‌های «رافکا» در حوزه فرهنگ است.

تارنمای «رافکا» به معرفی و مرور کتاب های منتشر شده ای می پردازد که خواندنی، برجسته و دارای ارزش های ادبی باشد. کتاب‌هایی که در رافکا معرفی می‌شود لزوما در شمار آثاری نیستند که به تازگی منتشر شده است، کتاب‌های مهم، مرجع و ماندگار حوزه‌های مختلف، کتاب‌هایی قدیمی که حتی شاید به آسانی نتوان به آنها دست‌‌رسی پیدا کرد اما ارزش شناخته شدن دارند. در یک سخن، کتاب‌هایی که به واسطه نویسنده، موضوع، یا کیفیت محتوایشان شایسته توجه و تأمل بیشترند.

تحریریه رافکا به مناسبت آغاز به کار این تارنما بیانیه ای منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما در اینجا، در «رافکا»، تلاش می‌کنیم اطراف مان را خوب نگاه کنیم و راه‌هایی را، هر چند باریک، برای برافروختن شعله فرهنگ در این سرزمین بیابیم، باز کنیم و عیان کنیم. ما در این صفحه اینترنتی، کوتاه کوتاه، مختصر و مفید، آن‌گونه که اهالی دنیای مجازی دوست دارند، از کتاب‌ها می‌گوییم، از فرهنگ و تاریخ ایران، از زیبایی، از هنر، از اندیشه می‌گوییم، از جاهایی که می‌توانیم برویم و حالمان خوب شود، چیزهایی که می‌توانیم بیاموزیم و انسان‌های بهتری شویم می‌گوییم و می‌نویسیم. ما نیز همچون دیگر غم‌خواران فرهنگ، ناله‌هایمان را سرخواهیم داد، ریشه‌های ناکامی و فروبستگی را خواهیم کاوید، اما تلاش خواهیم کرد علاوه بر آن، دست در دست یکدیگر کارهایی انجام دهیم، کارهایی کوچک که آهسته و پیوسته ما را بالا برد، گشایشی در فروبستگی‌هامان ایجاد کند و  دور دست‌های آینده را همچون دوردست‌های گذشته پیش چشم‌مان روشن کند.»

علاقه مندان برای دسترسی به تارنمای رافکا می توانند به آدرس اینترنتی rafka.ir مراجعه کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۹۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان