//
کدخبر: ۴۵۱۸۸۱ //

ضد آفتاب رنگی یا بی‌ رنگ: کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

انتخاب ضد آفتاب مناسب، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. ضد آفتاب‌ها در دو نوع رنگی و بی‌رنگ موجود هستند. هر کدام از این نوع ضد آفتاب‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مطلب، به تفاوت‌های ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ می‌پردازیم تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید.

ضد آفتاب رنگی یا بی‌ رنگ: کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

استفاده از کرم ضد آفتاب را باید تمامی افراد در روتین پوستی خود بگنجانند. خرید این محصول باید با شناخت کافی از نوع پوست صورت بگیرد. ضد آفتاب‌ها دارای دو نوع رنگی و بی رنگ هستند که هر کدام به خوبی می‌توانند از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنند.

کرم ضد آفتاب رنگی موجب می‌شود که پوست درخشش بیشتری داشته باشد و با توجه به SPF که دارند می‌توانند به خوبی از پوست محافظت کنند. از این رو با استفاده از آن‌ها می‌توان پوستی صاف‌‌تر و شاداب‌‌تر داشت. خیلی از افراد هنگام خرید این محصول دچار تردید می‌شوند که بین ضد افتاب رنگی و بی رنگ کدام بهتر است؟ 

 اگر شما نیز می‌خواهید به پاسخ این سوال دست یابید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مهم‌‌ترین تفاوت‌های ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

از جمله تفاوت‌های این دو نوع ضد آفتاب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

ضد آفتاب رنگی به رفع عیوب پوست کمک می‌کند

کرم‌های ضد آفتاب رنگی با دادن یک رنگ پایه روشن و غیر چرب به پوست به خوبی عیوب و لکه‌های جزئی پوست را پوشش می‌دهند.

استفاده از ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر

می توان از کرم ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر معمولی استفاده کرد. از این رو بدون آنکه یک آرایش سنگین داشته باشید پوستتان زیبایی و درخشش طبیعی خواهد داشت. معمولا ضد آفتاب‌های رنگی دارای بافت سبکی هستند و آثاری از چربی را روی پوست به جای نمی‌گذارند. 

استفاده از ضدآفتاب

ضد آفتاب رنگی و محافظت نمودن از پوست در مقابل نور آبی

مهم‌‌ترین مزیت استفاده از ضد آفتاب رنگی در برابر ضد آفتاب معمولی این است که ضمن مراقبت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، از پوست در برابر نور آبی کامپیوتر، موبایل و تبلت نیز محافظت می‌کنند. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که قرار گیری در برابر نور آبی حتی به مدت محدود نیز در طول روز ضررهای بسیاری برای پوست داشته و موجب افزایش استرس اکسیداتیو می‌شود. این فرآیند بروز زودرس چین و چروک و لکه‌های تیره روی پوست را در پی دارد. ضد آفتاب‌های رنگی که می‌توانند اثر مخرب نور آبی را خنثی کنند مانع از بروز زود هنگام علائم پیری پوست می‌شوند. بنابراین اگر ساعات طولانی در روز را پای سیستم هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما استفاده از ضد آفتاب رنگی را در روتین روزانه خود بگنجانید.

تفاوت ترکیبات کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

یکی دیگر از تفاوت‌ها به ترکیبات موجود در این دو نوع کرم ضد آفتاب مربوط می‌شود. بهترین کرم‌های ضد آفتاب رنگی دارای مواد معدنی مثل دی اکسید تیتانیوم و زینک اکسید هستند و به این ترتیب می‌توانند اشعه ماوراء بنفش را خنثی کنند. در مقابل ضد آفتاب‌های بی رنگ نیز دارای مواد معدنی و شیمیایی هستند اما به دلیل آنکه رنگدانه‌ای در آن‌ها به کار نرفته است موجب رنگ دهی به پوست نمی‌شوند. 

نحوه استفاده از ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

اکنون که با تفاوت‌های این ضد آفتاب‌ها آشنا شدید، باید بگوییم در نحوه استفاده از آن‌ها تفاوتی وجود ندارد. برای استفاده از ضد آفتاب باید مقداری از کرم برداشته و به پوست صورت خود بمالید. توجه داشته باشید که اگر نوع پوستتان چرب است حتما ضد آفتاب‌های فاقد چربی و سبک را استفاده کنید. اما در صورت داشتن پوست خشک، ضد آفتاب شما باید حتما حاوی مواد آبرسان نیز باشد. بعد از مالیدن کرم به پوست به آرامی آن را ماساژ دهید تا تمامی قسمت‌های صورت و گردن را بپوشاند و جذب شود. 

آیا استفاده از ضد آفتاب رنگی برای پوست مضر است؟

با استفاده از ضد آفتاب رنگی نیز همانند ضد آفتاب‌های بی رنگ لایه‌ای محافظتی روی پوست شما ایجاد می‌شود و اثر مخرب پرتوهای فرابنفش را از بین می‌برد. این کرم‌ها برای پوست ضرری ندارند و هیچگونه آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند. بنابراین می‌توانید به صورت مداوم از آن‌ها استفاده نمایید. 

آیا  ضد آفتاب رنگی از جذب ویتامین D جلوگیری می‌کند؟

طول موج‌های UV خورشید موجب تشکیل ویتامین D در پوست می‌شوند. هیچگونه تحقیقات علمی به اثبات نرسیده است که مصرف روزانه کرم ضد آفتاب موجب کاهش ویتامین D در بدن شود. در واقع افرادی که به طور روزانه از ضد آفتاب استفاده می‌کنند همچنان می‌توانند ویتامین دی مورد نیاز بدن خود را در سطح مناسبی حفظ کنند. بنابراین تفاوتی ندارد که از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید یا بی رنگ، این کرم‌ها مانع از جذب ویتامین D نخواهند شد.

کرم ضدآفتاب

خرید انواع کرم ضد آفتاب

کرم‌های ضد آفتاب توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند و تاثیرگذاری و کیفیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. با توجه به اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه حتما باید آن را از یک برند معتبر مانند ژنوبایوتیک انتخاب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۸۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان