//
کدخبر: ۴۳۶۹۴۹ //

شامپوی مناسب بعد از کراتینه کردن مو: واقعیت‌ها و باورهای غلط

بعد از کراتین از چه شامپویی استفاده کنیم؟ این سؤالی است که امروزه به‌خصوص خانم‌ها بعد از انجام کراتین با آن مواجه هستند.

شامپوی مناسب بعد از کراتینه کردن مو: واقعیت‌ها و باورهای غلط
به گزارش فرتاک نیوز،

همانطور که می‌دانید، یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای احیای موهای آسیب‌دیده و صافی آن‌ها، استفاده از کراتینه مو است. با وجود اینکه کراتینه کردن موها سبب درخشان و ابریشمی شدن آن‌ها می‌شود، با این حال اگر پس از آن به‌خوبی از موهایتان مراقبت نکنید، ماندگاری اثرات کراتین روی موها کاهش پیدا می‌کند و باز هم پس از مدتی به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

یکی از راهکارهای مراقبتی برای جلوگیری از این موضوع، استفاده از شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده است. این نوع شامپوها به‌دلیل عدم داشتن سولفات در ترکیبات خود، از موهای شما مراقبت می‌کنند و نقش مهمی در حفظ شادابی و ماندگاری کراتینه آن‌ها دارند. برای درک بیشتر این موضوع که بعد از کراتین چه شامپویی باید استفاده کرد، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بعد از کراتینه مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟

پس از کراتینه، موهای شما به دقت بالایی در رسیدگی و مراقبت نیاز دارند تا بتوانند سلامت و زیبایی خود را حفظ کنند. این مراقبت‌ها در شکل‌های مختلفی انجام می‌شوند که یکی از اساسی‌ترین آن‌ها برای حفظ تأثیر و ماندگاری کراتین مو، استفاده از بهترین شامپو بعد از کراتینه مو الخصوص شامپوهای بدون سولفات است.

در صورتی که شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده، فاقد پارابن نیز باشد، این مدت زمان افزایش می‌یابد و مراقبت از موهایتان به‌خوبی انجام می‌شود.

قبل از هر چیزی باید به درک این موضوع برسیم که بعد از کراتینه از چه شامپویی استفاده کنیم؟ لازم است بدانید سولفات ماده‌ای است که با کاهش بیش از اندازه چربی سر و تأثیر منفی بر روی کراتین موها، دوام آن را کاهش می‌دهد. همچنین تقریبا مدت زمان ماندگاری آن را نصف می‌کند. این ماده سبب می‌شود شامپوی مورد استفاده، قدرت پاک‌کنندگی بیش از حدی داشته باشد؛ که ما آن را در قالب کف کردن مشاهده می‌کنیم.

قدرت بالای پاک کنندگی در شامپوهای معمولی و سولفات‌دار برای پوست و موها عوارضی را به دنبال دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به کدر و شکننده شدن موهای رنگ شده، از بین رفتن مواد کراتینه، قرمزی و خارش پوست سر و... اشاره کرد. به همین دلیل لازم است که بعد از کراتین از شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده خود استفاده کنید.

در کنار شامپو بدون سولفات، استفاده از ماسک موی بدون سولفات نیز به کمک شامپو می‌آید و به تقویت و نگهداری از موهای کراتینه شده کمک می‌کند. شرکت ونتی پیو، تولید کننده محصولات مراقبت از موی بدون سولفات است که ۲ نوع ماسک مو بدون سولفات نیز ارائه می‌دهد. این ماسک موها فاقد هرگونه مواد مضر برای مو هستند و با استفاده از ترکیباتی که دارند، به ملایم‌ترین شکل ممکن به تقویت و تغذیه موهای شما کمک می‌کنند. پیشنهاد ما برای بعد از کراتینه و رنگ ماسک موی تخصصی تکنیکای ونتی پیو می‌باشد.

ویژگی‌های بهترین شامپو بعد از کراتینه مو

امروزه شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند. ما برای انتخاب یک شامپوی مناسب، علاوه بر اینکه باید بدانیم بعد از کراتینه مو از چه شامپویی استفاده کنیم باید مشخصات شامپوی انتخابی را بشناسیم.

موی شما پس از کراتین دارای 8 درصد رطوبت، 89 درصد کراتین و 3 درصد مواد معدنی خواهد بود. از این رو می‌توان گفت که بهترین شامپو بدون سولفات باید آبرسان باشد. زیرا می‌تواند با تأمین مواد مغذی و پروتئین‌های مورد نیاز برای موهای شما، سبب صافی، درخشندگی و لطافت موها شود.

شامپو برای موهای کراتین شده بدون سولفات

شامپو برای موهای کراتین شده بدون سولفات

اگر می‌خواهید به‌خوبی از موهای کراتین شده خود مراقبت کنید، لازم است بدانید که بعد از کراتین چه شامپویی باید استفاده کرد. در واقع شامپوی مصرفی شما باید دارای ترکیبات خاصی باشد تا بتواند نیاز موهایتان را برطرف کند.

همانطور که اشاره کردیم، برای خرید شامپوی مناسب موهای کراتین شده باید به سراغ محصولی بروید که فاقد سولفات و پارابن باشد. در واقع شما با استفاده از شامپو بدون سولفات به سلامت موهای خود اهمیت می‌دهید. وجود این دو ماده در شامپو می‌تواند بر روی سلامت موهای کراتینه تأثیر منفی داشته باشد. سپس با کاهش مدت ماندگاری کراتین، موهای شما در زمان کوتاه‌تری به حالت پیش از کراتینه خود بازگردد.

اگر بخواهیم بهترین شامپو بعد از کراتینه مو را معرفی کنیم، قطعاً شامپوی ونتی پیو خواهد بود. این شامپو به‌طور تخصصی برای موهای کراتینه فرموله شده و از موها در برابر آسیب دیدن جلوگیری می‌کند. قیمت شامپو بدون سولفات خارجی ونتی پیو با توجه به میزان اثربخشی آن در شادابی و درخشانی موها، به چشم نمی‌آید. در واقع می‌توان گفت که این محصول ارزش خرید بالایی دارد.

چه اهمیتی دارد که بعد از کراتین از چه شامپویی استفاده کنیم؟

فرآیند کراتینه کردن موها نیازمند زمان و هزینه زیادی (بسته به حجم و نوع مو) است. در صورت استفاده نکردن از شامپوی بدون سولفات، هزینه و زمانی صرف شده، از بین می‌رود.

البته مراقبت از موهای کراتین شده تنها به این مورد ختم نمی‌شود. اما بیشترین تأثیر در ماندگاری کراتین به استفاده از این نوع شامپوها مربوط می‌شود. بنابراین، اینکه بعد از کراتین از چه شامپویی استفاده کنیم اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

استفاده از شامپوی بچه برای شست‌وشوی موهای کراتینه، باوری درست یا غلط!

در میان عموم مردم این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که بعد از کراتینه از چه شامپویی استفاده کنیم. آیا می‌توان از شامپوی بچه به جای شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده استفاده کرد یا خیر؟ در واقع برخی افراد به این خاطر که شامپو بچه مواد شیمیایی و مضر کمتری دارد و برای پوست حساس کودکان ساخته شده است، آن را برای موهای کراتین شده نیز مناسب می‌دانند.

با این وجود که میزان آسیب‌رسانی شامپو بچه در مقایسه با شامپوهای معمولی بسیار کمتر است، اما این شامپوها نیز حاوی مقداری سولفات هستند. به‌علاوه، این نوع شامپوها مخصوص موی کودکان تولید شده‌اند و نمی‌توانند مواد مغذی و کراتین مورد نیاز موی بزرگسالان را تأمین کنند.

به همین دلیل شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه، بهترین گزینه برای مراقبت از موهای شما خواهد بود. با این حال اگر در شرایطی قرار گرفتید که به شامپوی مخصوص خود دسترسی نداشتید، می‌توانید به تعداد محدود از این نوع شامپو استفاده کنید.

دفعات استفاده از شامپو بعد از کراتینه کردن مو

شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه

به‌طورکلی میزان استفاده از شامپو بدون سولفات بین 2 تا 3 بار در هفته است. با این حال برخی افراد عادت دارند تا به هر دلیلی، به‌صورت روزانه استحمام کنند. این‌کار سبب اثرگذاری منفی روی موهای کراتین شده می‌گردد. در صورتی که مجبور هستید هر روز موهای خود را بشویید، پیشنهاد می‌کنیم شامپو بعد کراتین، مخصوص استفاده روزانه را تهیه کنید. به این‌صورت آسیب کمتری به موهایتان وارد می‌شود.

سخن آخر...

امیدواریم که تا اینجا، این مقاله به‌خوبی توانسته باشد مشکلات شما در این زمینه را کاهش دهد. امروزه با افزایش تقاضا برای کراتین و احیای مو، هزینه‌های مربوط به این امر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. از این رو مراقبت از موها و دانستن اینکه بعد از کراتین چه شامپویی باید استفاده کرد، اهمیت زیادی دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت که استفاده از شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده کیفیت و ماندگاری کراتین را حفظ می‌کند.

سولفات به‌کار رفته در شامپوهای معمولی، به عنوان یک عامل مخرب برای موهای کراتین شده شناخته می‌شود. این ماده باعث می‌شود تا مدت زمان ماندگاری کراتین بر روی موهای شما تقریبا نصف شود. مثلاً اگر در حالت عادی و با مراقبت صحیح از موهای کراتین شده، مدت ماندگاری کراتین 6 یا 9 ماه باشد، در صورت استفاده از شامپوی سولفات‌دار این مدت زمان به 3 الی 4 ماه کاهش پیدا می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان