//
کدخبر: ۴۲۷۹۳۱ //

پاییز امسال با ژاکت‌های کشمیر جی‌جی حدید

جی‌جی دو قانون طلایی در حفظ و نگهداری کشمیر از مادربزرگش آموخته است

پاییز امسال با ژاکت‌های  کشمیر جی‌جی حدید
به گزارش فرتاک نیوز،

زمانی که  جیجی حدید  از لس‌آنجلس گرم و آفتابی به نیویورک نقل‌مکان کرد، آب‌وهوای سرد و خاکستری ساحل شرقی آمریکا برای او شوکه‌کننده بود. حدید در مصاحبه‌ای با نشریه مد ووگ در این مورد گفت : «من همیشه سردم می‌شود، حتی وقتی دیگران احساس گرما می‌کنند.»

جی‌جی در آن زمان صاحب چند لباس زمستانه کشمیر شد. ژاکت‌های مورد علاقه او همه شیک بودند؛ یقه چوگان خاکستری که با بندهای چرمی بسته می‌شد (مال مادرش یولاندا حدید‌) و یک ژاکت کش‌باف دکمه‌دار از پدرش محمد حدید.

این بافتنی‌های گرم‌ونرم در گذر سال‌های بعد برای او یادآور حس آرامش‌بخش «خانه» بودند: «این‌ها تنها قطعات کشمیری بودند که من برای مدت طولانی داشتم. هنوز آن‌ها را دارم.»

عشق و احساس خوب او به این ژاکت‌های بافتنی را در مجموعه لباس‌های برند (نشان تجاری) او، «گست این رزیدنس» (Guest In Residence) می‌بینیم.

خط تولید بافتنی‌های کشمیر، که حدود سه سال راه‌اندازی آن طول کشید، چیزی شبیه یک تجربه عاشقانه بود. جی‌جی که در آن زمان دخترش «خای» را باردار بود و در مزرعه خانوادگی در پنسیلوانیا زندگی می‌کرد، درست زمانی که جهان با وحشت همه‌گیری کرونا به قرنطینه رفت، شروع به کار کردن روی مفهوم اولیه این برند کرد.

حدید که در طول سال‌ها چندین همکاری و پروژه مشترک با طراحان لباس داشت، اما به گفته خودش نمی‌خواست برای اجرایی کردن ایده‌هایش عجله کند.

او از خانواده‌ای می‌آید که کارهای تجاری بخش مهمی از تصمیم‌های روزانه است . بنابراین ورود به بازار مد برای او چندان دور از انتظار نبود. اما حدید  نمی‌خواست تنها بر بعد اقتصادی متمرکز شود و پایداری محصولات برایش مهم بود.  

کشمیر‌ (cashmere) که نام خود را از مکان جغرافیایی به همین نام (Kashmir) در دامنه های هیمالیا گرفته است، در واقع از  کرک‌های زمستانی نوعی بز (Capra hircus laniger) که در قسمت‌هایی از چین، مغولستان و افغانستان زندگی می‌کنند به دست می‌آید. این نوع الیاف بسیار کمیاب و گران‌اند و یافتن نمونه‌های اصل آن در بازار مشکل است.

جی‌جی تلاش زیادی کرده است تا کشمیر الیاف بلند را از مغولستان تهیه کند؛ نخی زیست‌تخریب‌پذیر که کمترین آسیب را به طبیعت می‌زند. او می‌گوید: «من می‌خواهم لباس‌هایی بادوام و واقعی برای مدت طولانی داشته باشم. اگر به‌درستی از کشمیر مراقبت کنید، می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد.»

جی‌جی دو قانون طلایی در حفظ و نگه‌داری از کشمیر از مادربزرگش آموخته است:

یک: هر چیزی که روی موهای شما جواب می‌دهد، روی کشمیر هم جواب خواهد داد.

دو: به‌جای شستن ژاکت پس از هر بار پوشیدن، آن را در هوای آزاد آویزان کنید، چون کشمیر از انواع الیاف طبیعی است که بو را در خودش نگه نمی‌دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان