//
کدخبر: ۴۲۴۵۴۱ //

نحوه ساخت رژ لب خوشرنگ گیاهی با استفاده از چغندر

رژ لب از پر مصرف ترین لوازم آرایشی در بین بانوان است. بسیاری از این رژ های خوش آب و رنگ حاوی مقادیر بالایی از سرب هستند. سرب از طریق مواد آرایشی و رژها وارد بدن شده و فرد را در معرض خطرات جدی قرار می دهد. برای حفظ سلامت و دوری از مواد مضر می توانید با مواد طبیعی رژ لب گیاهی تهیه کنید. انواع میوه ها و گیاهانی که دارای رنگدانه های قوی هستند، مناسب ساخت رژ لب می باشند. در ادامه طرز تهیه یکی از خوشرنگ ترین رژ لب ها با لبو ( چغندر) آموزش داده شده است.

نحوه ساخت رژ لب خوشرنگ گیاهی با استفاده از چغندر
به گزارش فرتاک نیوز،

چغندر با رنگدانه های قرمز خوشرنگی که دارد یکی از مناسب ترین گیاهان برای تهیه رژ لب خانگی است. رنگ چغندر بعد از پخت بیشتر هم می شود. به جای استفاده از انواع رژ لب نامرغوب و تاریخ مصرف گذشته می توانید رژ لب بدون سرب و کاملا بهداشتی خود را با استفاده از لبو، درست کنید. مراقب باشید در حین کار، لباس و دست هایتان رنگی نشود.

مواد لازم برای برای تهیه رژ لب بدون سرب

برای ساخت این رژ به چغندر قند نیاز دارید. منظور همین چغندرهایی است که برای پخت لبو از آن استفاده می شود. چغندرهای قرمز و سفید در بازار موجود هستند ولی فقط گونه های قرمز به درد این کار می خورد. چغندر قسمت ریشه گیاه است و از زیر زمین خارج می شود. برای ساخت رژ لب گیاهی با چغندر به این مواد نیاز دارید:

  • یک عدد چغندر متوسط

  • روغن نارگیل در حدود یک قاشق چایخوری

  • یک ظرف کوچک و صافی

  • دستگاه غذاساز یا وسیله ای شبیه به آن

مراحل ساخت رژ لب گیاهی با چغندر

برای این کار یک چغندر سالم و تازه را خریداری کنید. چغندر را به خوبی شسته و پوست آن را بگیرید. سپس گیاه را با چاقو خرد کرده و به قطعات کوچکتری تقسیم کنید. تکه های چغندر را درون غذاساز قرار داده و بدون افزودن آب، تا حد ممکن له کنید. پس از له شدن رنگ قرمز چغندر به خوبی دیده می شود.

در مرحله بعد لازم است تا چغندر له شده را از صافی عبور دهید. صافی و ظرف زیر آن باید کاملا تمیز باشد. در صورتی که از بهداشتی بودن ظرف مطمئن نیستید قبل از این کار با الکل ظرف را استرلیزه کنید. اکنون زمان افزودن روغن نارگیل رسیده است.

54O9lcJP7OFR

روغن نارگیل مرغوب را به آب چغندر اضافه کنید. در حدود یک قاشق روغن نارگیل برای یک چغندر متوسط کافی است. البته با چشم هم می توانید میزان غلظت رژ لب را تشخیص دهید. اگر میزان روغن نارگیل کم باشد، رژ لب گیاهی کمی خشک می شود ولی با افزودن کمی روغن، مکشل برطرف خواهد شد. در صورتی که میزان روغن نارگیل زیاد باشد، رژ لب براق تر و خوشرنگ تر دیده می شود. پس از افزودن مقدار کافی روغن نارگیل، مخلوط را هم زده و در ظرف دردار مناسبی قرار دهید. رژ لب گیاهی بدون سرب تان را در یخچال بگذارید تا منجمد شود. روغن نارگیل در هوای سرد به حالت جامد در می آید.

رژ لب گیاهی صورتی یا قرمز؟

چه رنگی را می پسندید صورتی یا قرمز؟ اگر می خواهید رژ لب صورتی باشد بلافاصله درب قوطی را بسته و در یخچال قرار دهید. پس از هر بار استفاده نیز حتما درب قوطی رژ لب را محکم ببندید. اگر از طرفداران رژ لب قرمز هستید درب رژ را باز بگذارید تا در مجاورت هوا اکسیده شود. ترکیب اکسیژن هوا با چغندر، رنگ قرمز خوشرنگی را تولید می کنند که بسیاری از خانم ها عاشق آنند.

روغن نارگیل در همه عطاری ها پیدا می شود ولی اگر نتوانستید روغن نارگیل اصل را تهیه کنید می توانید از موم یا عسل استفاده کنید. موم یکی از رایج ترین مواد در ترکیب مواد آرایشی است که رطوبت رسانی به لب ها را افزایش می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۵۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان